نوشته شده توسط : نوین تجارت

گوگرد پودری |   Powder Sulfur

گوگرد پودری       یک آسیابه    با مش ۳۰-۵۰

گوگرد پودری       دو آسیابه     با مش ۵۰-۱۰۰

گوگرد میکرونیزه                    با مش ۱۰۰ تا ۱۵۰

نوع گوگرد  : گازی و نفتی ( استحصال از پالایشگاه نفت و گاز )

 

گوگرد چیست؟

گوگرد یا سولفور با نماد شیمیایی S نام یک عنصر شیمیایی است که در گروه ششم (VIA) و دورهٔ سوم از جدول تناوبی عنصرها جای گرفته‌است.این عنصر در خانوادهٔ اکسیژن قرار دارد. پیش از آن فسفر، پس از آن کلر، در بالای آن اکسیژن و پایین آن سلنیوم جای گرفته‌است. نماد شیمیایی آن S و عدد اتمی آن ۱۶ است. اکتشاف این عنصر به پیش از تاریخ بازمی‌گردد.

خصوصیات گوگرد

گوگرد یک نافلز بی‌بو، بی‌مزه و چند ظرفیتی است که بیشتر به شکل بلورهای زرد رنگ موجود در کانی‌های سولفید و سولفات شناخته شده‌است. گوگرد عنصری مهم برای همهٔ موجودات زنده‌است. برای نمونه می‌توان به حضور گوگرد در ساختار اسید آمینه ها و پروتئین‌ها اشاره کرد. این عنصر به صورت اولیه در کودها استفاده می‌شود؛ ولی به صورت گسترده‌تر در باروت، ملیّن‌ها، کبریت‌ها و حشره‌کش‌ها نیز به کار گرفته می‌شود. عنصر گوگرد در طبیعت به صورت طبیعی و خالص، یا به صورت ترکیبات سولفید و سولفات همراه با دیگر عناصر فلزی و نافلزی یافت می‌شود. گوگرد سرد و خالص، زرد رنگ می‌باشد ولی بیشتر به سبب حرارت بالا یا ناخالصی‌ها تغییر رنگ می‌دهد. بنا به سیستم تبلور، این نوع گوگرد به صورت گوگرد آلفا (رومبیک یا اکتاهدرال) گوگرد بتا (مونوکلینیک یا منشوری)، گوگرد گاما (پلاستیک) و گوگرد بی‌شکل (کلوئیدی) می‌باشد.

ویژگی‌ گوگرد پودری

ظاهر این نافلز به رنگ زرد کمرنگ می‌باشد که بسیار سبک و نرم است. این عنصر به هنگام ترکیب با هیدروژن بوی مشخصی داشته که مشابه بوی تخم ‌مرغ فاسد شده‌است. گوگرد با شعله آبی رنگ سوخته و بوی عجیبی از خود ساطع می‌کند. گوگرد در آب حل نمی‌شود ولی در دی‌سولفید کربن (سولفور دو کربن) حل می‌شود. حالت‌های معمول اکسیداسیون این عنصر ۲-و۲+و۴+و۶+ است که ۲- و ۴+ کاهنده‌اند و تمایل رسیدن به ۶+ که پایدارتر است را دارند و حالت‌های ۴+ و ۶+ از قاعده هشت‌تایی (اشاره به ساختار گوگرد) پیروی نمی‌کنند. گوگرد در تمام حالت‌های مایع، جامد و گاز شکل‌های چندگانه دارد که ارتباط بین آنها هنوز کاملاً درک نشده‌است. گوگرد کریستالی به صورت حلقه گوگردی S8 نشان داده می‌شود.

نیترید گوگرد پلیمری خواص فلزی دارد و این در حالی است که هیچ گونه اتم فلزی در خود ندارد(شبه فلز است). این عنصر همچنین خواص نوری و الکتریکی غیر معمول دارد. گوگرد غیر متبلور یا پلاستیک با عمل سرد کردن سریع کریستال گوگرد حاصل می‌شود. مطالعات در زمینه اشعه ایکس نشان می‌دهد که گونه غیر متبلور و بی ‌نظم ممکن است که ۸ اتم در هر ساختار پیچشی ستاره مانند داشته باشد.

گوگرد می‌تواند به دو حالت کریستالی بدست آید به صورت اورتورومبیک (گوگرد هشت وجهی) یا بلور مونو کلینیک که اولی در دماهای معمولی پایدارتر می‌باشد.

گوگرد : به مقدار فراوانی در گیاه بویژه در برگها یافت میشود. گوگرد جزء تشکیل دهنده پروتئین در گیاه است، مهمترین عمل گوگرد شرکت در تولید اسیدهای آمینه و بدنبال آن سنتز پروتئین است. این عنصر جزء مهمی در تشکیل ویتامینهای ضروری برای متابولیسم گیاه است .

گوگرد بصورت آنیون سولفات SO4-2 در محلول خاک وجود دارد. برخی کودهای شیمیایی دارای مقادیر مناسبی گوگرد هستند. سوپر فسفات معمولی ۱۲% گوگرد، سولفات آمونیوم ۲۴% گوگرد، سولفات پتاسیم دارای ۱۷% گوگرد میباشد.

 

گوگرد در کنترل اسیدیته خاک و پائین آوردن phخاک و اصلاح خاک قلیایی و آهکی موثر است و چون با آب حل نمی شود و فرآیند اکسیداسیون گوگرد در خاک طولانیتر می باشد و لذا توصیه شده که از باکتری تیو باسیلوس برای تسریع در فرآیند اکسیداسیون استفاده شود .

خاک به عنوان بستر اصلی کشت گیاه و نیز محیطی منحصر به فرد برای انواع حیات محسوب می شود. کمبود مواد آلی از یک سو و آهکی و قلیائی بودن اراضی کشاورزی از سوی دیگر موجب پدیدار شدن انواع ناهنجاری ها، افت پتانسیل در تولید محصولات کشاورزی، کاهش سطح حاصل خیزی خاک های زراعی و بحران های زیست محیطی می شود. با توجه به اثرات مفیـد کاربـرد گوگرد در طبیعت، استفاده از این محصـول به عنوان کود و سموم برای از بین بردن ناهنجاری های خاک،‌ نقش به سزایی دارد .

گوگرد پودری به علت دارا بودن خاصیت قارچ کشی ، خاک را ضد عفونی می کند

گوگرد بعد از ازت، فسفر، پتاس، چهارمین عنصر پر مصرف برای گیاهان به شمار می رود با توجه به اثرات مفید گوگرد در از بین بردن سفیدک مو (انگور) به توصیه ی کارشناسان استفاده از آن برای حفظ نباتات و از بین بردن کرم سفید ریشه و حشرات موذی ضروری می باشد. مصرف گوگرد باعث پائین آمدن (PH) خاک شده و این امر دسترسی گیاه را به عناصر ذخیره شده در خاک آسان می کند .

گوگرد : به مقدار فراوانی در گیاه بویژه در برگها یافت میشود. گوگرد جزء تشکیل دهنده پروتئین در گیاه است، مهمترین عمل گوگرد شرکت در تولید اسیدهای آمینه و بدنبال آن سنتز پروتئین است. این عنصر جزء مهمی در تشکیل ویتامینهای ضروری برای متابولیسم گیاه است .

گوگرد بصورت آنیون سولفات SO4-2 در محلول خاک وجود دارد

 

علائم کمبود گوگرد در گیاهان :

در گیاهان کمبود گوگرد به صورت رنگ پریدگی و زردی در برگهای جوان و قسمتهای انتهایی گیاه ظاهر می گردد. کمبود گوگرد آثار مهمی در کاهش رشد گیاه داشته ، ساقه ها نازک و برگها پیچیده می گردد. در گیاهان کمبود گوگرد موجب تجمع ازت غیرپروتئینی می شود و مصرف این گیاهان برای حیوانات نشخوار کننده مضر و زیان آور است. همچنین کمبود گوگرد موجب تجمع نیترات در گیاهان شده که برای حیوانات مصرف کننده سمی می باشد .

گوگرد، عنصری حیاتی برای تغذیه گیاهان است و نقش آن برتر از فسفر می‌باشد. نقش گوگرد در گیاهان، به طور عمده ساخت پروتئین، روغن و بهبود کیفیت محصولات کشاورزی است. مقدار گوگرد مورد نیاز برای برداشت هر تن دانه‌های روغنی ۱۲ کیلوگرم، برای بقولات ۸ کیلوگرم و برای غلات ۴ کیلوگرم است. در ذکر اهمیت گوگرد از دید تغذیه گیاه، همین کافی است که در اکثر محصولات کشاورزی نسبت ازت به گوگرد (N/S) لازم است در محدوده ۱۵-۱۰، و در دانه‌های روغنی این نسبت برای دستیابی به افزایش عملکرد و بهبود کیفیت، باید کمتر از ۱۰ باشد

( توصیه ) استفاده از هر نوع کود در راستای اصلاح و تقویت خاک زمین زارعی و باغات بر اساس نتیجه آزمون خاک ، صرفاٌ با نظر کارشناسان مجرب و مهندسین سازمان جهاد و کشاورزی منطقه خود انجام داده و به آنان اعتماد نمائید.

 

گوگرد پالایشگاهی   با خلوص   ۹۹/۵ %

گوگرد معدنی          با خلوص   ۲۵ الی ۴۰ %

گوگرد پالایشگاهی   نوع گازی به رنگ زرد طلایی

گوگرد پالایشگاهی   نوع نفتی به رنگ زرد قناری

گوگرد                   کلوخه ، پودری و میکرونیزه

 

مصارف گوگرد :

تولید اسید سولفوریک

تولید کود کشاورزی

و لاستیک سازی ، باروت ، کبریت سازی ، قند و شکر و نشاسته، حشره کشها و شوینده ها ، صابون ، فرآوری خشکبار ، ضد عفونی سرد خانه ها

و سایر مواد دیگر………

 

بسته بندی گوگرد  : کیسه ۲۵ کیلو گرمی، پالت یک تنی

فروش گوگرد پودری

آمادگی دارد ضمن دریافت سفارش‌های خریداران به‌صورت آنلاین و شبانه‌روزی از طریق وب‌سایت خود ، گوگرد مورد نیاز صنایع مختلف را بهترین قیمت و بهترین کیفیت تأمین کند و در سریع‌ترین زمان ممکن به‌وسیله سیستم حمل‌ونقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال نماید.

 

قیمت گوگرد

قیمت گوگرد پیوسته و همیشه پائین ترین قیمت است و می‌توانید ضمن استعلام قیمت، با قیمت گوگرد سایر اشخاص حقیقی و حقوق دیگر مقایسه نمائید.

 

 

 

 

تلفن دفتر فروش : 02133324980

تلفن همراه : 09128124103



:: برچسب‌ها: گوگرد پودری , فروش گوگرد پودری , گوگرد پودری 99 درصد , گوگرد کشاورزی , گوگرد پودری میکرونیزه , ,
:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نوین تجارت

کود مرغی بهتر را بشناسیم

در سالهای اخیر در اغلب کشورهای دنیا به علت حجم عظیم تولید کود مرغ و مشکلات و مسائل زیست محیطی آن در مورد مصارف مختلف کود مرغی مورد بررسی و تحقیقات فراوانی انجام شده است.نتایج حاصله ثابت کرده است که نه تنها کود مرغی ماده بی ارزشی و مزاحمی نیست بلکه چنانچه به خوبی از آن استفاده شود ماده بسیار با ارزشی با مصارف  مختلف می باشد.قسمتی از کود مرغ امروزه در دنیا در تغذیه دام و ماهی به کار می رود و قسمت جزئی از آن نیز در تعداد معدودی از کشورها مانند هندوستان و چین و برخی از کشورهای افریقائی جهت تولید بیوگاز برای مصارف خانگی و در برخی از کشورهای پیشرفته از جمله انگلستان برای سوخت نیروگاههای تولید برق مدرن به کار میرود ولی به طور کلی بیش از ۹۰ درصد از این کود برای مصارف کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد.

ترکیب شیمیایی و مواد غذائی کود خشک شده مرغ طبق منابع موجود به قرار زیر می باشد:

مواد غذائی              کود بستر جوجه کشی             کود مرغ تخمگذار در قفس

درصد پروتئین حقیقی             ۱۶٫۷      ۱۱٫۳

درصد پروتئین خام ۳۱٫۳      ۲۸

درصد ضریب هضمی(در دام)               ۲۳٫۳      ۱۴٫۴

درصد اسید اوریک(NPN)    ۸٫۵         ۶٫۳

درصد فیبر خام        ۱۶٫۸      ۱۲٫۷

انرژی قابل هضم در نشخوارکنندگان     ۲۴۴۰     ۱۸۹۳

درصد خاکستر         ۱۵           ۲۸

درصد کلسیم            ۲٫۴         ۸٫۸

درصد فسفر             ۱٫۸         ۲٫۵

درصد منیزیم           ۰٫۴۴      ۰٫۶۴

درصد پتاسیم           ۱٫۷۸      ۲٫۳۳

آهن(قسمت در میلیون)            ۴۵۱        ۱۵۰

منگنز(قسمت در میلیون)        ۲۲۵        ۴۰۶

روی(قسمت در میلیون)          ۲۳۵        ۴۶۳

کود مرغی دارای مقادیر قابل توجهی متیون،لیزین و سیستئین می باشد.

 

ارزش کود مرغی بستگی تامی با نوع و ترکیب غذائی و نوع نگهداری مرغ و نوع ماده ای که برای بستر مرغ مورد استفاده قرار می گیرد دارد.طبق بررسی و تحقیقاتی که در دانشگاه havana صورت گرفت نشان میدهد اگر کود مرغی حاوی ۵۰ درصد آب باشد در هر تن حاوی ۲۰ کیلوگرم ازت،۱۳ کیلوگرم پتاسیم،۲۵ کیلوگرم فسفر و ۴۲ کیلوگرم آهک و منیزیم است.

بر اساس مقایسه ای که در اروپا بین کود مرغ و کود گاو و کود خوک انجام گرفته نشان می دهد اگر کود مرغ  فرآوری شود ارزش آن به مراتب بیشتر از کودهای دیگر است جدول زیر نسبت ترکیب این کودها را در ترکیب ۱۰۰۰ گالن کود نشان می دهد.

نوع کود  ازت         فسفات      پتاس

کود مرغی               ۶۸           ۴۹٫۵      ۳۲٫۴

کود گاو   ۲۱٫۲      ۸٫۹         ۲۶٫۵

بر اساس بررسی های انجام شده در دپارتمان علوم دانشکده کشاورزی دانشگاه IOWA   آمریکا بر روی ترکیبات کو مرغ  نشان می دهد هر تن کود تر ۱۷٫۶ کیلوگرم مواد نیترونی و ۲۶ کیلوگرم فسفات به صورت p2o5   و ۳۲ کیلوگرم پتاسیم به صورت k2p به طور خالص وجود دارد(علت بالا بودن املاح معدنی در کود مرغ دفع تام ادرار و مدفوع است در حالی که کود دام منحصراٌ از مدفوع تشکیل شده است).

در کود خشک شده این مقادیر به ۳۱ کیلوگرم مواد نیتروژنی،۶۹ کیلوگرم مواد فسفاتی و ۴۴ کیلوگرم مواد پتاسیمی افزایش می یابد.چنانچه کود مرغ فرآیند شود می توان از آن برای بارور نمودن زمین به جای کود شیمیایی استفاده نمود.

کود مرغی کشاورزی

 

مقدار تولید کود مرغ:

بر اساس آمار منتشر شده در آمریکا در سال ۱۹۹۸ هر ۱۰۰۰ جوجه گوشتی تا وزن ۱۸۲۰ گرم(تقریباٌ بین سن شش هفتگی)مقدار ۳٫۲ تن کود و هر ۱۰۰۰ مرغ تخمگذار تا ۶۰ هفتگی ۱۵ تن کود خالص تولید می کنند.

بر اساس آمار تولید در ایران در سال ۱۳۸۹ تعداد نیمچه گوشتی تولید شده در حدود یک میلیارد و مرغ تخمگذار پرورش داده شده در حدود ۶۰ میلیون قطعه بوده است با توجه به ارقام ذکر شده در فوق می توان کود تولید شده در سال مذبور را به میزان ۳٫۵۰۰٫۰۰۰ تن برآورد کرد که استفاده صحیح از آن می تواند از نظر اقتصادی برای مرغداران و همچنین کشاورزان رقم چشمگیری باشد.

 

انواع کود مرغ:

کود مرغ بسته به پرورش دارای انواع زیر می باشد:

کود بستر جوجه های گوشتی:

این کود دارای پروتئین بالا بوده و حاوی ۳۰-۱۸ درصد اسید اوریک،۱۷-۱۲ درصد آمونیاک،۴-۲ درصد کراتین و دیگر ترکیبات ازته می باشد و انرژی آن نیز بالاتر از انواع دیگر کودهای مرغی می باشد.به طور کلی ارزش کیفیت این نوع کود مرغی بستگی به نوع موادی که برای بستر به کار می رود و همچنین مدیریت کود در طول دوره پرورش دارد مثل خاک،سنگریزه و آهک موجود در کف سالن یا محل ذخیره کود نیز تحت تإثیر قابل ملاحظه ای روی درصد خاکستر کود مرغی خواهد داشت.

کود نیمچه های تخمگذار یا مادر:

این کود از پرورش نیمچه های جانشین شونده تخمگذار یا مادر به دست می آید.ارزش این کود ها که حاوی فضولات و بستر هستند کمتر از کود جوجه های گوشتی است زیرا در پرورش نیمچه ها از مقدار بیشتر مواد بستر استفاده می شود همچنین غذای این مرحله پرنده حاوی انرژی و پروتئین خام کمتر و الیاف بیشتر از غذای جوجه های گوشتی است.

کود مرغهای تخمگذار یا مادر در روش بستر:

این نوع کود از لانه هائی که در آن مرغ تخمگذار و یا مادرهای گوشتی یا تخمگذار در روی بستر نگهداری می شوند جمع آوری می گردد و نسبت بستر به فضولات در آن کمتر از کود جوجه های گوشتی است از این رو الیاف خام آن کمتر می باشد.به طور کلی ترکیبات آن حاوی ۱۶-۲۲ درصد پروتئین،کلسیم آن در حدود ۶ درصد فسفر در مقایسه با کلسیم کم و در حدود ۲٫۴-۱٫۸ می باشد.

فضولات یا کود سیستم قفس:

کود طیوری که در قفس نگهداری می شوند خالص و بدون بستر می باشد از این رو ارزش آن بیشتر بوده و برای استفاده در تغذیه دام ها به کار برده می شود.

در این مورد بایستی نکات زیر رعایت شود:

کود به طور تازه جمع آوری شود.

از گله هایی که دارو در آ«ها به منظور پیشگیری یا معالجه استفاده می شود تهیه نشده باشد.

توسط حرارت(کود خشک کن)رطوبت آن کمتر از ۱۵ درصد کاهش یافته باشد.

حاوی مواد خارجی مثل سنگ،شیشه،میخ و سیم و غیره نباشد.

از نظر مواد غذائی مانند پروتئین،چربی،الیاف خام و کلسیم و فسفر ترکیب شیمیائی آن در آزمایشگاه اندازه گیری شده باشد.

 

روش های فرآوری کود مرغی :

هرچه فضولات و کود تولید شده زودتر جمع آوری شود مقدار کمتری از مواد آلی مانند پروتئین خام و دیگر مواد غذائی پر ارزش تلف خواهد شد.رطوبت و حرارت زیاد مهمترین عوامل در تجزیه کود هستند و هرچه رطوبت و حرارت بیشتر باشد مقدار بیشتری از ازت آلی(اسید اوریک و اوره)به ازت معدنی تبدیل می شود.از این رو برای استفاده باید آن را عمل آورد به طوری که اسید اوریک به کربنات آمونیوم که از نظر باروری زمین اهمیت دارد تبدیل شود.

برای عمل آوری و ذخیره کود از روش های زیر استفاده می شود:

۱-روش روی هم انباشتن(دپو کردن):

بعد از پایان مرحله پرورش کود ها را در روش بستر و یا در روش قفس از لانه خارج کرده و در زمینی خارج از مرغداری و در فضای سر پوشیده روی هم دپو کرده و یا در گودالی سیمانی ذخیره می کنند.بسته به مدتی که در محل ذخیره می شود واکنش های شیمیایی بر اثر فعالیت میکرو ارگانیسم های هوازی و غیر هوازی در کود به وجود می آید که نتیجه آن تغییراتی در ترکیب شیمیائی کود مرغ و از دست دادن مقداری ازت عالی می شود.معمولا کود دپو شده را هر چند روز یک بار باید مرتب زیر ورو کرد و به هم زد.این گونه کود در کشاورزی مصرف دارد.

۲-خشک کردن کود:

امروزه خشک کردن کود پس از جمع آوری در اغلب کشور ها متداول است این وسیله سبب کاهش حجم فضولات و کود تا میزان ۲۰-۳۰ درصد حجم اولیه می گردد از این رو ذخیره ان احتیاج به فضای کمتری دارد و حمل ونقل آن ارزانتر از کود معمولی و همچنین از تکثیر لارو و حشرات در داخل کود جلوگیری به عمل می آید.خشک کردن کود ممکن است به دو روش طبیعی و یا مکانیکی صورت پذیرد که در روش طبیعی از اشعه آفتاب استفاده می گردد و مقدار زیادب از رطوبت کود را کاهش می دهد و در روش دیگر از کود خشک کن های مکانیکی استفاده می شود که امروزه در کشور های پیشرفته مرسوم است که در این روش حجم فضولات به میزان ۲۰-۳۰ درصد حجم اولیه می گردد که استفاده از این روش مستلزم سرمایه گذاری اولیه برای خرید دستگاه های لازم و سوخت و هزینه های جاری می باشد.

تجهیزات مختلفی برای خشک کردن مکانیکی کود در بازار وجود دارد که طی آن کو مرغ پس از خشک شدن تبدیل به پلت یا بلوک شده و در اختیار مصرف کنندگا قرار می گیرد.

۳-سیلو کردن کود مرغ (ensiling):

برخی از کشور ها فضولات مرغ را همراه با ضایعات کشاورزی،علوفه و دیگر مواد خشبی سیلو می نمایند مشروط بر اینکه برای فرآوری مفید رطوبت مناسب ۴۰-۶۵٪ و کربوهیدرات های محلول کافی نیز موجود باشد.بر اساس تحقیقات کازول سیلو کردن کود مرغی در رطوبت ۴۰ درصد موجب تولید اسید لاکتیک کافی و کاهش ph و حفظ مواد غذائی کود مرغی شده است در حالی که سیلو با رطوبت ۲۲ درصد باعث کاهش اسید اوریک و افزایش آمونیاک می گردد.

برای سیلو کردن کود مرغی می توان از توأم کردن آن با کاه یا پوسته برنج یا ذرت علوفه ای استفاده نمود.سیلو کردن مدفوع به عنوان یک روش عمل آوری مناسب مورد قبول قرار کرفته است و از آن در مزارع بزرگ وکوچک و بیشتر برای خوراک دام استفاده می گردد.

در ایران می توان از روش دپو کردن و یا خشک کردن طبیعی و یا مکانیکی برای آماده کردن کود مرغی به سهولت استفاده نمود.

 انواع استفاده از کود مرغ:

استفاده از کود مرغ در کشاورزی:

قسمت اعظم کود حیوانی از جمله کود مرغ امروزه در دنیا و ایران به مصرف کشاورزی می رسد.امتیاز و خواص کود مرغی در کشاورزی عبارتند از:

تا‌مین مقدار زیادی از عناصر غذائی مورد استفاده گیاه مثل نیتروژن(N)فسفر(P)و پتاسیم و غیره به خاک زراعتی.

تشکیل هوموس در خاک که باعث اصلاح خاک سطحی و اصلاح شرایط فیزیکی زمین یا بافت سنگین و سبک می شود که نتیجه آن تهویه خاک،افزایش قدرت رویش بذر و درخت و افزایش ظرفیت نگهداری آب در زمین و بالاخره افزایش فعالیت میکروارگانیسم های مفید در خاک می باشد.

بنابراین با مصرف متناسب کود مرغی در کشاورزی کیفیت خاک از نظر فیزیکی و شیمیائی افزایش یافته و در این صورت احتیاج به استفاده از حداقل کود شیمیائی است و این امر از نظر اقتصادی نیز کاملا مقرون به صرفه است(با توجه به اینکه هر ۱۰۰۰ قطعه جوجه کبابی در طی ۸ هفته ۲ تا ۲.۵ تن کود تولید می کنند)

بر اساس هر تن کود تر ۶/۱۷ کیلوگرم مواد نیتروژنی و ۲۶ کیلوگرم فسفات به صورت P2O2 و ۳۲ کیلوگرم پتاسیم به طور خالص وجود داشته است.در کود خشک شده این مقادیر به ۳۱ کیلوگرم مواد نیتروژنی و ۶۹ کیلوگرم مواد فسفاتی و ۴۴ کیلوگرم مواد پتاسیمی افزایش می یابد.با اضافه نمودن کودهایی مانند سوپر فسفات که باعث باقی ماندن گوگرد در آن و همچنین پودر آهک جهت جلو گیری از ایجاد بوی نامطبوع ارزش اقتصادی آن را بالا برد.

استفاده از این کود علاوه بر اینکه سبب می شود اولین محصول به خوبی یرداشت شود مقدار یک دوم تا دو سوم کود پس از خرمن در زمین باقی مانده و محصولات بعدی که کاشته می شوند مورد استفاده قرار گیرد.(طبق برآورد کارشناسان کشاورزی در هندوستان یک تن کود بستر مساوی ۱۶ کیلو کود شیمیائی فسفات آمونیوم و ۱۵۰ کیلوگرم سوپرفسفات و ۵۰ کیلوگرم سولفات پتاسیم می باشد)

بر اساس آمار موجود در حال حاضر در ایران در حدود ۵/۳ نیلیون تن کود مرغی تولید می شود که قسمتی از آن در باغات پسته جنوب مانند کرمان و رفسنجان مورد استفاده قرار می گیرد و بقیه در محل مرغداری باقی مانده و دچار کپک زدگی شده و دور ریخته می شود.حال آنکه می توان از کود مرغ تولیدی در کشور برای ۸/۱ میلیون هکتار کشت حبوبات مانند ذرت‏،گندم و برنج و چغندر و درختان مثمر از جمله پسته استفاده نمود.

به طور کلی استفاده صحیح از کود مرغی فرآوردی شده دارای مزایای زیر است:

۱)استفاده بهینه از کود مرغ به عنوان یک ماده با ارزش جهت استفاده در کشاورزی

۲) مقدار مصرف و هدر رفت کمتر در مقایسه با کود مرغی فراوری نشده

۳)جلوگیری از آلودگی محیط زیست ناشی از مقادیر عظیم کود مرغ در کشور

۴)کمک بسزا به مرغداران برای تهیه بازار جدید جهت فروش کود مرغ و حل یکی از مشکلات مرغداری کشور

۵)جلوگیری از ورود مقادیر قابل توجهی کود شیمیائی از خارج کشور در نتیجه صرفه جوئی ارزی.

۶)کمک به حفظ و زنده ماندن زمین های کشاورزی برای نسل بعد.

۷)اصلاح ساختار و بافت خاک های کشاورزی و جلوگیری از فرسایش خاک

۸)فاقد بذر علف های هرز و عوامل بیماری زا

۹)افزایش و بهبود کیفیت و کمیت محصول کشاورزی

 

 

تلفن دفتر فروش : 02133324980

تلفن همراه : 09128124103



:: برچسب‌ها: کود مرغی , کود مرغ , کود مرغی سالنی , کود مرغی قفسی , کود مرغی گوشتی , کود مرغ مادر , فروش کود مرغی , ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نوین تجارت

سولفات آهن |  Ferric Sulfate

فرمول شیمیایی سولفات آهنFe2(SO4)3

سولفات آهن کریستال خلوص  %۱۸

سولفات آهن  پودری   خلوص  %۲۰

سولفات آهن ۳ ظرفیتی %۳۱

نام های دیگر : زاج سبز

بسته بندی سولفات آهن: کیسه ۲۵ کیلو گرمی، پالت یک تنی

زاج سبز- ریز مغذی

زاج سبز  یا  ویتامین خاک و گیاه

 

سولفات آهن چیست؟

یکی از ریز مغذی مهم و مفید و ضروری کشاورزی

فرمول شیمیایی سولفات آهن کریستال: FeSO4.7H2O با خلوص  ۱۸%

فرمول شیمیایی سولفات آهن  پودری: FeSO4.H2O   با خلوص   ۲۰%

وجود آهن (Fe) در ایجاد و نگهداری کلروفیل و تولید کربوهیدراتها  حیاتی بوده و فقدان آن در گیاهان، باعث از بین رفتن کلروفیل و در نتیجه زردی برگها و کاهش فتوسنتز می شود.

سولفات آهن و ویژگی های این ریز مغذی کشاورزی:

عوارض ناشی از کمبود این ریز مغذی در اغلب محصولات اکثر مناطق ایران به فراوانی قابل مشاهده است. مصرف زاج سبز بعنوان کود به همراه گوگرد و باکتری تیوباسیلوس باعث بهبود شرایط تغذیه ای گیاهان شده و در طولانی مدت می تواند کمبودآهن را برطرف سازد.

سولفات آهن یا ریز مغذی زاج سبز برای برطرف کردن زردی برگها، افزایش کلروفیل و فتوسنتز گیاه بسیار مؤثر و کارائی مهمی  دارد است.

آهن به طور طبیعی در آنزیم گیاهان وجود دارد. حضور آهن برای تولید کلروفیل حیاتی است زیرا کمبود آن باعث زردی برگها می گردد. آنزیم های آهن دار به ویژه سیتوکروم ها در تنفس گیاه نقش مهمی دارند.

لازم به ذکر است که عنصر آهن بصورت فرو (Fe+2) توسط گیاه جذب می شود. با وجود اینکه این عنصر در خاک فراوان است علائم کمبود آن به وفور گزارش شده است. در خاکهای اسیدی و قلیایی این کمبود به علت فقدان آهن محلول بروز می نماید. علاوه بر این، مقدار بیش از حد عناصر دیگری مانند منگنز،  فسفر، مس، روی و نیکل در خاک ممکن است منجر به کمبود آهن گردد.

آهن یکی از عناصر حیاتی برای رشد همه گیاهان می‌باشد و علاوه بر تشکیل کلروفیل و بالا بردن سبزینگی گیاه باعث افزایش رشد، گلدهی و باردهی محصول می گردد. درصورت کمبود آهن در سلولهای برگ، کلروفیل به مقدار کافی تولید نمی‌شود و در نتیجه برگ ها به تدریج رنگ پریده تر به نظر می‌‌رسند. در این صورت کل سطح برگ (به جز رگبرگ ها) زرد رنگ می‌شود. لازم به ذکر است که این علائم ابتدا در برگ های جوان و قسمت های بالای ساقه مشاهده می‌شود و به تدریج کل گیاه را در بر می‌گیرد.

 

چگونگی استفاده از ریز مغذی سولفات آهن در کشاورزی:

در زمین های کشاورزی، ریز مغذی زاج سبز از طریق جایگذاری (چالکود ) در عمق خاک و محلول پاشی قابل استفاده است. علاوه بر این، در خاکهای سبک این ریز مغذی به هنگام آبیاری نیز می تواند مورد استفاده قرارگیرد.

نکته :

استفاده از این ماده به صورت یک تا دو سال در میان، از کمبود این عنصر حیاتی جلوگیری می نماید و مصرف بیش از اندازه آن توصیه نمی گردد.

لازم به ذکر است که مصرف این ریز مغذی به همراه کود حیوانی خصوصاً در محدوده ریشه باعث افزایش کارآیی آن می شود.

احتیاط:

به هنگام گل دهی و اوایل دوره شکل گیری میوه نباید زاج سبز را محلول پاشی نمود.

 

کاربرد  :

تولید انواع کود کشاورزی

تولید ریز مغذی های ترکیبی دربرای زمین و باغات کشاورزی

این ریز مغذی به دو صورت زاج سبز آبدار با هیجده درصد آهن و زاج سبز خشک با بیست درصد آهن کاملاً محلول در آب تولید و به صورت کریستاله  و پودری را عرضه می نمائیم.

بسته بندی : کود سولفات آهن  بصورت پودری، خشک  و کریستال نم دار  و در کیسه های  ۲۵  کیلوگرمی  عرضه می نماید.

توصیه: استفاده از هر نوع کود برای اصلاح و تقویت خاک زمین زارعی و باغات را بر اساس نتیجه آزمون خاک و صرفاٌ با نظر کارشناسان مجرب و مهندسین سازمان جهاد و کشاورزی منطقه خود انجام دهید.

 

 

 

 

تلفن دفتر فروش : 02133324980

تلفن همراه : 09128124103



:: برچسب‌ها: سولفات آهن , فروش سولفات آهن , قیمت سولفات آهن , سولفات آهن 2 , سولفات آهن کشاورزی , ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نوین تجارت

سولفات آلومینیوم | کیک آلوم |  Aluminium sulfate

فرمول شیمیایی سولفات آلومینیوم : Al2 (SO4)3

خلوص سولفات آلومینیوم : ۱۷%

سولفات آلومینیوم چیست؟

سولفات آلومینیوم (Aluminium sulfate) یک ماده شیمیایی با فرمول شیمیایی Al2 (SO4)3 که پس از اکسید آلومینیوم دومین ترکیب پر مصرف از عنصر آلومینیوم می باشد.  این ماده دارای  جرم مولی ۳۴۲٫۱۵ گرم بر مول و شکل ظاهری جامد بلوری سفید در سایز های مختلف است.

سولفات آلومینیوم محصولی به شکل کریستاله ، گرانول و یا پودر می باشد که محلول آن در آب دارای pH اسیدی است و با استفاده از هیدروکسید آلومینیوم تولید می گردد.

سولفات آلومینیوم بسته به نیاز متقاضی در فرم های گوناگون عرضه می شود. شرکت سولفات آلومینیوم  را در ۴ نوع مختلف عرضه می کند:

پودر مشی ۱۰۰

مخلوط پودر و دانه بندی

دانه بندی ۲ تا ۵ میلی متر

دانه بندی ۱ تا ۳ میلی متر

سولفات آلومینیوم در آب محلول است و بعضی از مهم ترین کاربردهای آن به طور عمده عبارتند از:

استفاده  بعنوان عامل لخته کننده در فرایند تصفیه آب و فاضلاب

استفاده در فرآیند رنگرزی کاغذ و پارچه به عنوان تثبیت کننده رنگ

استفاده در  کارخانجات تولید و بازیافت کاغذ

کاربرد سولفات آلومینیوم:

سولفات آلومینیوم یک ترکیب شیمیایی معدنی با فرمول شیمیاییAl2 (SO4)3 می باشد. سولفات آلومینیوم در آب قابل حل می باشد و از عمده مصرف آلومینیوم سولفات به عنوان عامل منعقد کننده در تصفیه آب آشامیدنی می باشد. سولفات آلومینیوم معمولا به عنوان نوعی از آلوم نیز نام برده می شود. آلوم ها نمک های دو سولفاته می باشند.

۱) سولفات آلومینیوم به عنوان منعقد کننده جهت جدا سازی تقریبا تمام نا خالصی های موجود در آب شناخته شده است.

۲) وظیفه اصلی این ترکیب تامین یونهای مورد نیاز جهت خنثی نمودن ذرات کلوئیدی موجود در آب میباشد تا امکان پیوستن این ذرات به یکدیگر بوجود آید.

۳) این ترکیب پس از انحلال به سرعت با عوامل قلیایی موجود در آب وارد واکنش شده و رسوب ژلاتینی هیدروکسید آلومینیوم را تولید می نماید که باعث جذب ذرات و نا خالصی های موجود در آب می گردد.

۴) تولید نمکها و صابون های آلومینیوم و ژل.

مصارف آلومینیوم سولفات در صنایع :

۱) تولید نمکها و صابون های آلومینیوم و ژل.

۲) هیدروکسید آلومینیوم

۳) بعنوان کاتالیست در تولید اتان

۴) عامل ضد رطوبتی در بتون

۵) تولید گلیسیرین

۶) بعنوان عامل فوم ساز در فوم های آتش نشانی

۷) بعنوان پاک کننده روغن ها و چربی ها

۸) صنایع شکر.

۹) تولید کودهای کشاورزی

۱۰)داروسازی

 

بسته بندی و شرایط آلومینیوم سولفات ۱۷% :

سولفات آلومینیوم در کیسه های پلی پروپلین لمینیت شده بوسیله پلی اتیلن در وزنهای ۲۵ و ۵۰ کیلوگرمی بسته بندی می شود و در صورت درخواست می توان در کیسه های جامبو با وزن تقریبا ۱۰۰۰ کیلوگرمی بسته بندی کرد.

 

زاج یا آلوم

نام ماده شیمیایی زاج آلومینیوم

نام دیگر زاج سفید سنتی

یا زاج سفید عطاری

فرمول شیمیایی Al2 (SO4)3.(NH4)2So4.24H2O

رنگ محصول : سفید شیشه ای

شکل محصول : نباتی

کاربرد زاج :

در صنایع نساجی و سلولزی

در تصفیه آب های صنعتی

در صنایع چیت سازی

در صنایع چرم

و غیره …….

 

فروش سولفات آلومینیوم

ضمن دریافت سفارش‌های خریداران به‌صورت آنلاین و شبانه‌روزی از طریق وب‌سایت خود ، سولفات آلومینیوم مورد نیاز صنایع مختلف را بهترین قیمت و بهترین کیفیت تأمین کند و در سریع‌ترین زمان ممکن به‌وسیله سیستم حمل‌ونقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال نماید.

 

قیمت سولفات آلومینیوم

قیمت سولفات آلومینیوم پیوسته و همیشه پائین ترین قیمت است و می‌توانید ضمن استعلام قیمت، با قیمت سولفات آلومینیوم سایر اشخاص حقیقی و حقوق دیگر مقایسه نمائید.

 

 

 

 

تلفن دفتر فروش : 02133324980

تلفن همراه : 09128124103



:: برچسب‌ها: سولفات آلومینیوم , آلومینیوم سولفات , سولفات آلومینیوم 17 , فروش سولفات آلومینیوم , ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نوین تجارت

سود مایع  | Caustic Soda lye

فرمول شیمیایی سود مایع :  NaOh

درجه خلوص : %۱±۵۰| %۱±۳۱

گرید: Membrane – Diaphragm

نام های دیگر : مایع سوز آور-قلیا-سودای قلیایی-هیدرات سدیم-هیدروکسید سدیم

 

سود مایع چیست ؟

سود مایع با  فرمول شیمیایی NaOH و با دو غلظت ۵۰% و ۳۰%در بازار موجود  می باشد . رنگ سود مایع سفید روشن  و شفاف می باشد و هیچ بویی ندارد.در آب به سهولت حل می شود و در اتانول، متانول و گلیسیرین به نسبت مساوی حل می شود.نقطه انجماد این ماده ۴/۴ و نقطه جوش ۱۴۵ درجه سانتی گراد می باشد. در زمان واکنش امکان تغییرات شیمیایی شدید وجود دارد. همچنین شوک شدید یا گرما ممکن است سبب انفجار شود. سود مایع معمولا پایدار است و درصورت گرم کردن غیر پایدار می شود.

سود مایع ماده ای بسیار واکنش پذیر است به طوری که این ماده به سرعت دی اکسیدکربن هوا را جذب می کند و با آن ترکیب میشود

این ترکیب، در تماس با پوست، دارای اثر خورندگی است و برای جلوگیری از اثرات سوزانندگی آن، در موقع استفاده سود مایع باید موارد ایمنی (MSDS) مورد توجه قرار گیرد

 واکنش پذیری سودمایع :

امکان تغییرات شیمیایی شدید وجود دارد.

شوک شدید یا گرما ممکن است سبب انفجار شود.

معمولا پایدار است و درصورت گرم کردن غیر پایدار است.

مشخصات فیزیکی و شیمیایی سدیم مایع:

سود سوزآور به‌عنوان سود کاستیک، سدیم هیدروکسید نیز شناخته می‌شود. سدیم هیدروکسید با فرمول شیمیایی NaOH نمایش داده می‌شود و حالت جامد آن دارای وزن مولکولی ۴۰ است.

 

خواص محلول سود ۵۰ درصد

وزن مخصوص      ۱٫۵۲ گرم بر میلی‌لیتر در دمای ۲۰ درجه سانتی پایه

فشار بخار                ۶٫۳ میلی‌متر جیوه در ۴۰ درجه سانتی‌گراد

نقطه‌جوش               ۱۴۵ درجه سانتی‌گراد

نقطه انجماد             ۴٫۴ درجه سانتی‌گراد

pH          ۱۳

سود کاستیک به‌صورت محلول ۵۰ درصد، یک مایع بی ‌بو و بی‌ رنگ می‌باشد. در تمامی غلظت‌ها، سود به ‌شدت خورنده و واکنشگر می‌باشد. سود مایع به‌راحتی با فلزاتی مانند آلومینیوم، منیزیم، روی، قلع، کروم، برنز، مس و برنج واکنش می‌دهد. سطوح گالوانیزه شده (پوشش داده شده با روی) نباید به‌صورت مستقیم با محلول سود کاستیک در تماس باشند. این ماده بر اغلب بافت‌های انسانی و حیوانی مانند چرم، پوست و چشم‌ها تأثیر می‌گذارد. سدیم هیدروکساید همچنین به‌راحتی با قندهای کاهنده مانند فروکتوز، گالالکتوز، مالتوز واکنش می‌دهد و کربن منواکسید تولید می‌کند.

در اثر سرمایش، زمانی که دما به زیر ۱۸ درجه سانتی‌گراد افت کند، وسیکوزیته (گرانروی) سود مایع به‌شدت افزایش می‌یابد.

 

پایداری و انبارداری سود مایع

محلول کاستیک سودا یک مایع پایدار است اما عمر انبارداری آن به شرایط نگهداری بستگی دارد. اگر سود در معرض هوا قرار گیرد، در کیفیت محصول در گذر زمان تغییر مشاهده خواهد شد، چراکه سود مایع کربن دی‌اکسید را از هوای اطراف جذب کرده و ذرات سدیم کربنات (Na2CO3) جامد شکل می‌گیرند. همچنین درصورتی‌که محلول سود در مخزن‌های فولادی یا مخزن‌های فولادی پوشش‌داری که پوشش آن‌ها آسیب‌دیده، نگهداری شود جذب آهن توسط سود صورت می‌پذیرد؛ بنابراین حداقل سازی تماس آن با هوا و کاهش میزان تماس مستقیم با فلزاتی که حاوی آهن هستند عمر نگهداری محلول سدیم هیدروکسید را افزایش می‌دهد.

 

Content               Spec.

 Purity   49.5±1  min

Na2CO3                0.4 max

NaCl       15 max

 Na2SO4               15 max

 Al2O3   10 max

 Total Fe               6 max

 SiO2      5 max

Total Ca                10 max

Hg           0.5 max

 NaClO3                120 max

 

فرآیند تولید سود مایع | سدیم هیدروکسید | NaOH

بیش از 95 درصد ظرفیت تولید کلر و تقریباً 100 درصد ظرفیت تولید کاستیک سود (سدیم هیدروکسید یا سود) بر اساس فرایند هیدرولیز آب نمک می‌باشد. در این فرآیند محلول سدیم کلرید (آب نمک) به‌صورت الکترولیزی به کلر عنصری و محلول سدیم هیدروکسید و هیدروژن عنصری، تجزیه می‌شود.

روش تولید سدیم هیدروکسید با استفاده از سدیم کلرید به‌عنوان ماده اولیه یک فرایند چند محصولی است، به صورتی که به ازای هر 1.1 پوند سود تولیدی 1 پوند کلر نیز تولید می‌شود. این نسبت به عنوان نسبت الکتروشیمیایی شناخته می‌شود.

به طور کلی دو روش مرسوم جهت تولید سود سوز آور وجود دارد:

• روش سلول ممبران (غشایی)

• روش سلول دیافراگم

تولید سود مایع با روش دیافراگم:

با استفاده از روش سلول دیافراگمی، کلر، سود کاستیک و هیدروژن به صورت هم‌زمان تولید می‌شوند. آب نمک اشباع به بخش آند سلول جایی که گاز کلر آزاد می‌شود، وارد می‌گردد. نقش دیافراگم در این تکنولوژی جدا ساختن محلول آب نمک از سود مایع در قسمت کاتد که گاز هیدروژن در این قسمت آزاد می‌شود، می‌باشد.

 

تولید سود مایع با روش ممبران:

تکنولوژی ممبران (غشایی) یک تکنولوژی جدید است. این روش از آن جهت با روش دیافراگم تفاوت دارد که اطراف هر یک از الکترودهای قرار گرفته در محلول، به جای دیافراگم توسط غشا احاطه شده است. غشا به طور دقیقی به صورت انتخابی عمل می‌کند و به یون‌های سدیم اجازه می‌دهد از بخش آند به سمت کاتد حرکت کنند. محلول آب نمک اشباع وارد بخش آند یعنی جایی که گاز کلر آزاد می‌شود، می‌گردد. از آنجایی که تنها یون‌های سدیم می‌توانند از میان غشا عبور کرده و به سمت کاتد حرکت کنند (آب نمک نمی‌تواند از غشا عبور کند)، سود به دست آمده به طور قابل توجهی دارای سدیم کلرید (نمک) کمتری می ‌باشد و در نتیجه دارای خلوص و کیفیت بالاتری نسبت به روش تولید دیافراگمی دارد. در نتیجه فرایند نمک زدایی لازم نمی‌باشد.

این ماده در ایران با بهره‌گیری از نمک و الکترولیز طی فرآیندهای ذکرشده به دست می‌آید. کارخانه‌های تولید سود مایع پیوسته با بهره گیری از امکانات خود آب ژاول| هیپوکلریت سدیم | NaOCl| گاز کلر|Chlorine| اسید کلریدریک|chloridric acid | HCl| منو کلرید اسید استیک| acid monochloroacetic | MCA |پرکلرین| Calcium Hypochlorite نیز تولید می‌نمایند. نیز یکی از فروشندگان عمده کالاهای پتروشیمی‌ها و کارخانه‌های مرتبط در این زمینه است که علاوه بر فروش سود پرک و سود کاستیک مایع، اسیدکلریدریک، گاز کلر، آب ژاول و پرکلرین نیز پخش و عرضه می‌نماید.

کاربرد سود مایع | سدیم هیدروکسید | NaOH

سود مایع نقش مهمی در صنایع مختلف ایفا می‌کند، برخی از مهم‌ترین این صنایع عبارت‌اند از:

کاغذ و خمیرکاغذ: بیشترین استفاده سود کاستیک در سراسر جهان در صنایع کاغذسازی می‌باشد. استفاده در فرایندهای خمیر سازی و سفید کردن، جوهر بری از کاغذهای بازیافتی و همچنین بخش تصفیه آب صورت می‌پذیرد.

پارچه: در صنعت پارچه از سود سوزآور به‌منظور فراوری کتان و رنگرزی الیاف مصنوعی مانند نایلون و پلی‌استر استفاده می‌شود.

صابون و شوینده: در صنعت مواد شوینده از سدیم هیدروکسید برای صابون‌سازی، فرایندی که چربی، پی و روغن‌های گیاهی به صابون تبدیل می‌شود، استفاده می‌شود. همچنین این ماده برای تولید سورفکتانت های آنیونی که یک ماده ضروری و مهم در اغلب محصولات پاک‌کننده و شوینده می‌باشد، استفاده می‌گردد.

تولید سفیدکننده: در این صنایع از سود کاستیک جهت تولید سفیدکننده‌ها استفاده می‌شود. سفیدکننده‌ها کاربردهای صنعتی و خانگی فراوانی مانند چربی بری و کنترل قارچ و کپک دارند.

محصولات نفتی: سود به‌منظور اکتشاف، تولید و فراوری نفت و گاز طبیعی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

تولید آلومینیوم: در صنعت آلومینیوم‌سازی از سدیم هیدروکسید برای حل کردن سنگ معدن بوکسیت که ماده خام و اولیه تولید آلومینیوم است، استفاده می‌شود.

 

کاربرد سود مایع

فرایندهای شیمیایی: سدیم هیدروکسید به‌عنوان یک ماده خام اولیه در تولید طیف وسیعی از محصولات پایین‌دستی ازجمله: حلال‌ها، مواد پلاستیکی، پارچه، چسب، مواد پوشش‌دهنده، علف‌کش‌ها، رنگ و جوهر، مواد دارویی و بسیاری دیگر از مواد استفاده می‌شود.

 

همچنین برخی از مصارف و کاربردهای دیگر این ماده شیمیایی عبارت‌اند از:

تولید و تهیه مواد شیمیایی و سایر مصارف مختلف ازجمله تولید سولفید سدیم، صنعت نفت، صنعت شوینده‌ها، صنایع بهداشتی، صنعت سرامیک‌سازی، صنعت کاغذ سازی ، صنعت الکل سازی، چرم، خودروسازی، کارخانه‌های پنبه و تنظیم pH آهک که به‌عنوان ماده پر کننده، شیرین سازی زیتون، کنترل پسآب و فاضلاب، چربی زدایی، رنگ رزی، تصفیه آب، خنثی سازی اسید در باطری سازی، به‌عنوان عامل سفیدکننده و پرز گیر در منسوجات، شستشوی تانکرهای حمل و نقل مواد نفتی، شیشه آلات، ترکیبات دارویی در داروسازی، بازیافت پلاستیک، سنتز الیاف مصنوعی ابریشم در صنعت نساجی، آبکاری فلزات، شستشوی مخازن و لوله‌ها، دستگاه‌های صنعتی و حفاری و ...

 

کارخانه سود مایع | هیدروکسید سدیم مایع

هیدروکسید سدیم مایع  شفاف و عاری از عناصر مانند جیوه و آهن می‌باشد و به‌صورت پلمپ شده از پتروشیمی اروند ، پتروشیمی بندر امام ، کلران سمنان ، کبودان ، صدرای قم،  به کارخانه خریداران منتقل شده و به‌صورت صحیح و اصولی در مخازن تخلیه می‌گردد.

 

فروش سود مایع داخلی:

کاستیک سودا   با قیمتی مناسب‌تر از هر فروشنده دیگر در ظرفیت 25 تن (تانکر) به خریداران و متقاضیان ارسال می‌شود.

سود مایع | هیدروکسید سدیم | کاستیک مایع | NaOH | پنجاه درصد | سی درصد | مطابق آنالیز و اصالت سود مایع و فاکتور رسمی و با ارزش افزوده به مشتریان، مصرف‌کنندگان، کارخانجات صنعتی ارسال می‌گردد.

قیمت سود مایع پیوسته و همیشه پائین ترین قیمت است و می‌توانید ضمن استعلام قیمت، با قیمت سود مایع سایر اشخاص حقیقی و حقوق دیگر مقایسه نمائید.

توانایی تأمین به‌موقع سود مایع شرکت‌های معتبر کشور و تحویل در محل درخواستی آنان را دارد.

خریدار محترم؛ تأمین سود مایع به هر میزان و خرید با قیمت مناسب سود مایع را از ما استعلام فرمایید.

 

فروش سود مایع صادراتی:

سود مایع ایرانی به دلیل کیفیت و قیمت مناسب صادراتی آن متقاضیان زیادی از کشورهای هندوستان، عمان، امارات، عراق، مصر، سوریه، ترکمنستان، ازبکستان، گرجستان، ترکیه و سایر کشورها دارد، به‌طوری که خریداران خارجی علاقه وافری نسبت به خرید سود مایع از کشور عزیزمان دارند. آمادگی خود را برای تأمین درخواست سود مایع صادراتی و تحویل سود مایع درب کارخانه و یا خط CY یکی از بنادر کشورمان و یا هر یک از مرزهای زمینی اعلام کرده و ضمن انجام تشریفات امور گمرکی (اظهار صادراتی) سود مایع را در بهترین بسته بندی برای خریداران محترم عرضه می‌نماید.

 

تحویل سود مایع به یکی از سه روش زیر صورت می‌پذیرد:

فله‌ای

بشکه‌ای

فلکسی تانک

سود مایع | صادراتی به صورت فله‌ای و در تانکرهای مخصوص حمل در هر یک از مرزهای خروجی کشور قابل ارسال و تحویل می‌باشد و چنانچه کشوری مجوز ورود تانکرهای ایرانی را به خاک کشورش صادر نماید، ارسال سود مایع به داخل آن کشور و تحویل در هر یک از شهرهای آن کشور مقدور خواهد بود.

 

بشکه‌ای: این شرکت آمادگی دارد که سود مایع درخواستی خریداران خارجی و صادراتی را در بسته بندی بشکه‌های ۳۳۰ کیلوگرمی و ۲۲۰ لیتری با قیمت خیلی مناسب در اسکله بندرعباس و یا بندر امام خمینی و یا هر یک از مرزهای زمینی و دریایی خروجی کشور به مشتریان با ارائه مدارک از قبیل اینویس، پکینگ و گواهی مبدأ و غیره تحویل نماید.

سود مایع در فلکسی تانک: هیدروکسید سدیم مایع را می‌توان در بنادر به داخل فلکسی تانک در داخل کانتینر منتقل و ضمن انجام استافینگ و تشریفات امور گمرکی (اظهار صادراتی) نسبت به ارسال آن به خارج کشور اقدام نمود.

 

حمل سود مایع:

سود مایع ۵۰ درصد و سود مایع ۳۰ درصد با تانکرهای مخصوص و با ظرفیت 25000 کیلوگرم به نقاط مختلف کشور ارسال می‌گردد. خریدارانی که درخواست سود مایع کمتر از ظرفیت داشته باشند، با پرداخت کرایه ظرفیت تانکر که دارای هزینه حمل مضاعف است نسبت به ارسال سود مایع اقدام نمایند.

 

سود مایع در تناژ کمتر را صرفاً می‌توان به‌صورت بشکه‌ای با در نظر گرفتن هزینه بشکه‌ها تأمین و ارسال نمود.

حمل سود مایع با تریلی تانکرهای مخصوص از پتروشیمی‌ها و کارخانجات تولید کننده سود مایع صورت می‌پذیرد. باید دقت داشت که سود مایع برای مصارف دارو سازی و صانع غذایی صرفاً باید با تانکرهای استیل حمل شود.

متأسفانه در حمل سود مایع بعضی از رانندگان بی‌انصاف ضمن برداشت مقداری سود مایع، آب جایگزین آن می‌نمایند که درنتیجه سود مایع با خلوص کمتر به مصرف‌کننده تحویل می‌گردد همچنین بعضی از تانکر داران ضمن حمل سایر مواد شیمیایی با تانکر خود، گاهی مبادرت به حمل سود مایع می‌نماید و عدم شستشوی صحیح و اصولی تانکر، می‌تواند بر آنالیز سود مایع تأثیر منفی داشته باشد. با توجه به این موضوع ما با سال‌ها تجربه در این زمینه صرفاً با پیمانکاران و رانندگان شناخته شده اقدام به حمل سود مایع در کشور می نمائیم.

 

با توجه به اینکه ظرفیت تانکرهای مخصوص حمل سود مایع ۲۵۰۰۰ کیلوگرمی می‌باشد و چنانچه خریداری در نظر داشته باشد که تناژ کمتر حدود ۱۰ تن یا ۱۵ تن سود مایع خریداری نماید می‌بایست هزینه کرایه ۲۵۰۰۰ کیلوگرم را پرداخت نماید. برای تناژهای کمتر نیز سود مایع در بشکه قابل تحویل است و هزینه مضاعف شبکه به سود مایع اضافه می‌شود.

به‌عنوان تأمین‌کننده، آمادگی حمل و تحویل سود مایع به خریدار و مشتریان را در محل درخواستی آنان در تمام نقاط کشور دارد.

 

قیمت سود مایع

سود مایع را مستقیماً از پتروشیمی و کارخانه‌های تأمین می‌نماید و قطعاً قیمت مناسب آن بیانگر بدون واسطه بودن و فروش مستقیم سود مایع است. کیفیت بالا و تحویل به‌موقع طبق زمان‌بندی از یک‌سو و ارائه قیمت مناسب و رقابتی از سویی دیگر از دلایل مهم دریافت سفارش‌های از سوی مشتریان و فروش پیوسته و ماهیانه سود مایع با غلظت ۵۰% و ۳۰% توسط این شرکت می‌باشد.

 

فروش سود مایع

آمادگی دارد ضمن دریافت سفارش‌های خریداران به‌صورت آنلاین و شبانه‌روزی از طریق وب‌سایت خود ، سود مایع و سود پرک مورد نیاز صنایع مختلف را بهترین قیمت و بهترین کیفیت تأمین کند و در سریع‌ترین زمان ممکن به‌وسیله سیستم حمل‌ونقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال نماید.

یکی از قدیمی‌ترین عرضه‌کننده و فروشندگان سود مایع پنجاه ‌درصد و سی درصد در کشور است. این شرکت سود مایع (سود سوزآور) را با پائین ترین قیمت و کاملاً رقابتی به‌صورت فله و در تانکرهای مخصوص حمل سود مایع با شناسه و اصالت این ماده شیمیایی به خریداران داخلی و خارجی تحویل می‌نماید.

این محصول در صنایع مختلف و کارخانه‌های متعددی کاربرد دارد. بر همین اساس وظیفه خود می‌داند که در ارسال محموله سود مایع به مشتریان توجه و دقت لازم را به عمل آورد.

 

 

تلفن دفتر فروش : 02133324980

تلفن همراه : 09128124103



:: برچسب‌ها: سود مایع , فروش سود مایع , خرید سود مایع , تولیدکننده سود مایع , سود مایع 50 درصد , ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نوین تجارت

سود پرک | سود سوز آور | کاستیک سودا

نام صنعتی : کاستیک سودا ، سود سوز آور

فرمول شیمیایی :  NaOH

خلوص و آنالیز سود پرک :    %۱± ۹۸    

سود جامد پرک , هیدروکسید سدیم جامد ,کاستیک سودا ,سود کاستیک,سود کاستیک پرک ,سود پرک, چرب گیر صنعتی ,هیدروکسید سدیم, چربی گیرصنعتی , سایر نامهای دیگر این محصول شیمیایی می باشد.

سود پرک چیست ؟

سود پرک ماده‌ای جامد و سفیدرنگ و به شکل پرک شده و یا گرانوله که با دمای ذوب ۱۳۹۰ درجه سانتی‌گراد و چگالی ۲,۱۳ گرم بر سانتی مکتر مکعب می‌باشد.

مشخصات و خواص فیزیکی و شیمیایی ماده سود جامد پرک  بصورت جامد سفید رنگ و بدون بو می باشد .  نقطه ذوب سود پرک : ۳۲۱ درجه سانتی گراد،  نقطه جوش سود پرک: ۳۸۵ درجه سانتی گراد

سود کاستیک ، بسهولت می‌تواند رطوبت هوا را جذب نماید و بهمین دلیل ، باید هنگام حمل و نقل ، تحت پوشش‌های حفاظتی لازم قرار گیرد. سود سوزآور ، در تماس با پوست ، دارای اثر خورندگی است و برای جلوگیری از اثرات سوزانندگی آن ، هنگام استفاده باید مورد توجه قرار گیرد.

سود پرک به رنگ سفید و بدون بو می باشد و به صورت پرک یا پولک و یا گرانوله عرضه می شود. این ماده شیمیایی در آب بسیار محلول است . حل شدن سود سوزآور در آب فرآیندی گرماده بوده و در اثر حل شدن آن در آب گرمای زیادی آزاد می شود. سدیم هیدروکسید در اتانول و متانول حلالیت کمتری دارد در حالی که در اتر و دیگر محلول های غیر قطبی حل نمی شود.

 

بسته بندی سود پرک:

سود پرک محصول نهایی یکی از پر مصرفترین مواد شیمیایی در کشور و دنیا ( سود سوز آور ، کاستیک سودا ) در کیسه های دو لایه و لمینت دار دو جداره از جنس پلی اتیلن و پلی پروپیلن با وزن خالص ۲۵ کیلوگرم بسته بندی می شود. و در بسته بندی سود پرک صادراتی توجه وافری به کیفیت و نوع بسته بندی اعمال میگردد.

 

فروش سود پرک

بنا به سفارش خریداران فروش سود پرک در کیسه های ۲۵ کیلوگرمی ۲ جداره در کیسه های جامبوبگ و پالت یک تنی بسته بندی و ارائه می شود. و بسته بندی در بشکه های ۲۵ کیلوگرمی نیز امکانپذیر است.

سود جامد پرک بعنوان نوعی چربی گیرصنعتی قوی برای کارخانجات کشور محسوب میگردد  وسود پرک موجب انحلال پذیری چربی موجود در سطوح فلزی  ، کف و در هر سطحی می شود که در اصطلاح شیمیایی به آن «صابونی شدن» گفته می شود. اصطلاح شیمیایی عامیانه آن لوله واکن نیز می باشد

آبپوشهای سود پرک ( هیدروکسید سدیم ) شناخته شده‌اند و محلول قلیایی قوی در آب پدید می‌آورد، یعنی در آب بطور کامل به یونهای تشکیل دهنده‌اش ( +Na و -OH )تفکیک می‌شودعنوان یک باز قوی ، یکی از مواد شیمیایی صنعتی بسیار مهم بشمار می‌رود.

 

روش تولید سود پرک از سود مایع:

سود مایع(هیدروکسید سدیم )تولیدی شرکت های پتروشیمی اروند ، پتروشیمی،آبادان ، پتروشیمی بندر امام ،کارخانجات تولیدی  شرکت کلران سمنان ، شرکت صدرای قم ، شرکت کبودان ارومیه ، شرکت نیرو کلر اصفهان شرکت ، پارس کلر تبریز و سایر واحد های تولیدی دیگر توسط تانکرهای ویژه حمل سود مایع  به کارخانجات زنجیره ای و تحت پوشش و نظر در تهران ، خوزستان ، بندر امام ، بندر ماهشهر ، بهبهان ، رامهرمز، تبریز ، قم منتقل شده و ضمن انجام فرآیند تلغیظ در خطوط تولید با طراحی نوین و مدرن تحت نظر پرسنل مجرب به سود پرک جامد با خلوص 98 الی 99 درصد که به صورت پولک های سفید رنگ است تبدیل و ضمن  بسته بندی اصولی و با نام برند های  اکسین سود ، کیمیا سود ، و و غیره  بصورت مستقیم و یا توسط نمایندگی های مجاز در سطح استانهای کشور و به قیمت رقابتی عرضه می شود.

روش تهیه سود مایع به روش ممبران :

هیدروکسید سدیم ماده شیمیایی بعنوان محصول واکنش کاتدی در فرایند الکترولیز نمک طعام به شیوه های دیافراگمی،غشایی و جیوه ای قابل تهیه می باشد لیکن نوع حاصل از فرایند شیوه غشایی خالص تر است.

 

تولید سود پرک

کاربرد سود پرک در صنایع :

سود پرک به عنوان باز قوی و بسیار پرکاربرد در صنعت می باشد. حدود 56 درصد سود پرک تولید شده در صنعت مورد استفاده  قرار می گیرد که 25 درصد آن در صنعت کاغذ سازی می باشد. سود پرک نیز در تولید نمک های سدیم و مواد شوینده، تنظیم pH، و سنتز آلی استفاده می شود.

سود پرک از قرن ها قبل استفاده می شده است. مصریان باستان از سود سوزآور در غلظت های پایین به همراه خاکسترهای گیاهی برای تهیه آب قلیایی استفاده می نمودند.

سدیم هیدروکسید یک چربی گیر قوی است و زمانی که در تماس با چربی قرار گیرد به راحتی آن ها را در خود حل می کند.

تولید سود سوزآور در زمینه‌های مختلفی کاربرد دارد، از جمله در تولید مواد شیمیایی ( ۵۰ درصد ) ، ابریشم مصنوعی ، خمیر کاغذ و کاغذ ( ۱۵ درصد ) ، آلومینیوم ( ۱۰ درصد ) ، مواد پتروشیمی و پارچه ( ۵ درصد ) ، صابون و مواد شوینده ( ۵ رصد ) بکار می‌رود.در زمینه‌های مختلفی کاربرد دارد، از جمله در تولید مواد شیمیایی، ابریشم مصنوعی، خمیر کاغذ و کاغذ، در تولید رنگ، آلومینیوم، مواد پتروشیمی و پارچه، صابون و مواد شوینده بکار می‌رود همچنین در آزمایشگاهها برای تعیین غلظت اسیدهای مجهول در سنجش حجمی (تیتراسیون) اسید – باز از محلول قلیایی هیدروکسید سدیم استاندارد استفاده می‌شود.

سود پرک در صنایع غذائی ، صنایع شیر ، صنعت کنسرو سازی ،صنعت نوشابه سازی

سود پرک در کارخانه جات قند و شکر ، کارخانه جات روغن و در تولید چرب گیر ها

سود پرک در صنایع فلزی و تولید شیشه ، صنایع روی ، آلومینیوم ، گالوانیزه و آبکاری

سود پرک در صنایع دارو سازی ، الکل سازی و آرایشی و بهداشتی و سایر صنایع وابسته

سود پرک در خنثی سازی اسید و باطری سازی و حفاری چاههای نفت و سایر صنایع

سود پرک در صنعت  فلزی و تولید شیشه روی ، آلومینیوم ، گالوانیزه و آبکاری

سود پرک در صنعت باطری سازی و خنثی سازی اسید و باطری سازی

سود پرک در صنعت  دارو سازی ، الکل سازی و آرایشی و بهداشتی

سود پرک در صنعت تولید چرب گیر ها و سایر صنایع وابسته

سود پرک در صنعت تولید مواد شوینده و ضدعفونی کننده

سود پرک در صنعت نفت و گاز و پترو شیمی

سود پرک در ساخت رزین های اپوکسی

سود پرک در صنعت تولید کارتن و کاغذ

سود پرک در صنعت چرم و نساجی

سود پرک در صنعت رنگ رزی

سود کاستیک در تولید کارتن و کاغذ

سوز آور در ساخت داروهای ضد انعقاد

سود سـوز آور در صنـایع چرم و نساجی

سود سوز آور در تولید سلول های سوختی

سود سـوز آور در تولید انواع مواد شیمیایی

سود کاستیک پرک قوی ترین چرب گیر صنعتی

کاستیک سودا در صنایع نفت و گاز و پترو شیمی

هیدروکسید سدیم در خنثی سازی اسید و باطری سازی

سود پرک در تصفیه آب و فاضلاب برای کاهش اسیدیته آب

سود جامد پرک در تولید چرب گیر ها و سایر صنایع وابسته به آن

سود کاستیک پرک در صنـایع غـذائی ، صنـایع شـیر ، کنسرو سازی

سود پرک کاستیک در نوشابه سازی ,کارخانه قند و شکر ، گارخانه روغن

سود سـوز آور پرک در صنایع دارو سازی ، الکل سازی و آرایـشی و بهداشتی

هیدروکسید سدیم در صنایع فلزی و تولید شیشه روی ، آلومینیوم ، گالوانیزه و آبکاری

در صنعت پالایش نفت و گاز ، از سود کاستیک برای حذف ترکیبات اسیدی از گاز های سوختی پیش از ورود به محیط استفاده می شود. بعنوان مثال گازهایی که از سوزاندن سوخت های فسیلی منتشر می شوند، حاوی مقادیر قابل توجهی اکسید گوگرد هستند. یکی از راه هایی که برای حذف اکسیدهای گوگرد وجود دارد، شست و شوی گازهای سوختی با استفاده از محلول سود کاستیک می باشد.

از سود پرک در حالت مایع (سود مایع) برای تمیز کردن محیط (رزین ها) و سیستم کروماتوگرافی استفاده می شود.  مزیت استفاده از سود کاستیک برای پاکسازی محیط و سیستم کروماتوگرافی شامل بازده مناسب، هزینه اندک و سهولت در تشخیص و شناسایی مقادیر به جامانده آن می باشد. همانند سایر عامل های پاکسازی کننده، هنگام استفاده از سود سوزآور، از روش مخصوص و ویژه برای پاکسازی سیستم ها و محیط های کروماتوگرافی باید استفاده شود.

دو مورد از مهمترین محصولاتی که حاوی سود کاستیک هستند و در مصارف خانگی استفاده می شود، محلول های لوله بازکن و محلول  های سفید کننده هستند.  در خانه اغلب لوله ها به دلیل روغن و چربی مسدود می شوند. محلول های تمیز کننده و لوله باز کن که حاوی سدیم هیدروکسید هستند (به شکل جامد یعنی سود پرک یا به صورت محلول در آب یعنی سود مایع) چربی ها را به صابون که محلول در آب است، تبدیل می کند. همچنین هنگام حل شدن سود پرک در آب میزان زیادی گرما آزاد می شود. این گرما نیز به رفع گرفتگی لوله ها کمک می کند.  سدیم هیدروکسید در صورت تماس به پوست و چشم انسان آسیب می رساند. اگر مقدار زیادی سود پرک به لوله گرفته وارد شود، گرمای ایجاد شده در اثر واکنش با آب می تواند موجب به جوش آمدن آب شود. که بر اثر این اتفاق، ذرات آب  و سود کاستیک به اطراف پاشیده می شود. برخی لوله بازکن ها حاوی ذرات ریز آلومینیوم نیز هستند، آلومینیوم به سود کاستیک در آب واکنش می دهد و گاز هیدروژن تولید می کند. حباب های هیدروژن به آشفته کردن  محلول و در نتیجه باز کردن لوله های گرفته و مسدود شده کمک می کند.

سود پرک  با استفاده از سود کاستیک مایع تولید شده در پتروشیمی‌ها طی فرایند تغلیظ و تبخیر تولید می شود.واحد های تولیدکننده سود پرک به منظورتولید سود پرک از سود مایع استفاده می کنند.در  فرایند تولید سود پرک ابتدا سود مایع ۵۰% بوسیله تانکرهای مخصوص حمل سود کاستیک مایع  به کارخانه‌های تولید کننده سود جامد کاستیک منتقل شده و پس از آن سود مایع طی فرآیند تولید در خطوط تبخیر، ضمن تبخیر آب موجود در آن و طی مراحل و نظارت دقیق به سود جامد  پرک با خلوص %۹۹-۹۸۸% تبدیل می شود.

 

نحوه نگهداری سود پرک:

ماده ای پایدار است که درآب محلول می گردد ، درصورت تماس با هوا با رطوبت هوا و دی اکسید کربن ترکیب می شود با اسیدها واکنش می دهد ، در اثر انحلال در آب یا واکنش با اسید گرمای زیادری آزاد می کند مقادیر مجاز : 2 میلی گرم در مترمکعب

خطرات آتش سوزی و انفجار و اقدامات مربوطه:

فاقد خطر انفجارو آتش سوزی می باشد ولی درصورت تماس با رطوبت گرمای انحلال آن شدید می باشد .

ملاحظات بهداشتی در مورد سود پرک، msds سود پرک:

راههای جذب : چشم / پوست مخاط / تنفسی

خطرات علائم بالینی تماس با ماده : تماس با سود برای کلیه قسمتهای بدن خطرناک می باشد میزان جراحت وارده بستگی به دمای سود و مدت زمان تماس دارد درصورت تماس با پوست ابتدا حالت لغزنده (صابون شکلی) روی پوست چسبیده و سپس سوزش پوست شروع و با گذشت زمان سوختگی شدید می گردد.

درصورت ورود به چشم می تواند باعث افت بینایی یا کوری دائم شود .

ورود غبار سود به دستگاه تنفسی باعث سرفه های شدیدو سوزش دستگاه تنفسی می گردد. درصورت ورود به دستگاه گوارشی باعث سوختگی و التهاب قسمتهای مختلف از قبیل دهان و زبان می گردد.

آلودگی با سود سوزآور و کمکهای اولیه :

پوست و عضلات : بلافاصله کلیه لباسهای آلوده را از بدن خارج و محل آلودگی را با آب بشوئید تا حالت چربی آن مرتفع شود سپس محل ار با محلول کلرید آمونیوم 5% شستشو دهید.

چشم : بلافاصله چشم را حداقل به مدت 15 دقیقه با آب فراوان شستشو دهید . توجه داشته باشید که براثر سوزش شدید پلک چشم بسته می شود که لازم است آن را با دو انگشت باز نگهدارید. پس از شستشوچشم را با محلول رقیق اسید بوریک شستشو دهید و هرگز از کلریدآمونیوم برای شستشوی چشمها استفاده نکنید . پس از اقدامات فوق مصدوم را به پزشک برسانید .

دهان : دهان را با مقدار زیادی آب شستشو دهید و سپس از روغنهای استریل روی محل آلودگی استفاده کرده و سپس تخلیه نمائید درصورت سوزش زبان و لبها می توان از یک قطعه یخ جهت کاهش استفاده کرد .

لوازم حفاظت فردی :لباسهای آستین دار غیرپشمی ترجیحاً کتانی ، دستکش لاستیکی ، کتانی یا چرمی ، کلاه لبه دار ، چکمه لاستیکی پاشته دار، پوشش محافظ صورت وگردن

ملاحظات زیست محیطی:

نگهداری و  حمل ونقل سود پرک :  به دور از رطوبت و دی اکسید کرین هوا و در ظروف  دربسته نگهداری می شود.

نشتت و ریزش :  درصورت ریزش قابل شستشو یا جمع آوری می باشد .

نحوه دفع ضایعات : با اسیدها قابل خنثی سازی و با آب قابل شستشو است .

آسیب رسانی به محیط زیست : باعث افزایش قلیائیت آبها و خاک می گردد.

 

دستورالعمل بهداشتی ، ایمنی و زیست محیطی سود پرک MSDS

1. ماده و مشخصات شرکت

نام ماده     سود پرک

نام شيميايي              سديم هيدروکسيد

نام هاي متعادف       سود سوز آور ، کاستيک سودا ، سوداي قليايي

کاربرد     صنايع غذايي، کاغذ و خمير کاغذ، آب و فاضالب، چرم و نساجي، داروسازي و ...

شماره انجمن شيمي امريکا      1310-73-2

شماره اتحاديه اروپاي              سود سوز آور ، کاستيک سودا ، سوداي قليايي

 

2. ترکیب ، مواد تشکیل دهنده

چگالی      دمای جوش              دمای ذوب               خلوص    جرم مولکولی          فرمول شیمیایی       نام شیمیایی

2.13 (g cm-3)      1388 C° 318 C°    %98        39.9971 (g mol-1)             NaOH    سدیم هیدروکسید

 

3.  هشدارها

هشدار      اندام های مورد آسیب              چشم . دستگاه تنفسی . پوست

بررسی اورژانسی   ممکن است باعث تحریک شود یا به چشم، پوست،دستگاه گوارش و دستگاه تنفسی آسیب بزند.

راه های مواجهه      استنشاق، تماس با پوست، تماس چشمی

چشم         باعث سوختگی شدید چشم می شود و در اثر آسیب جدی کوری چشم را نیز به همراه دارد.

پوست      در اثر تماس با پوست باعث تحریک شدید و سوختگی می شود.

استنشاق   تحریک شدید تنفسی و در نتیجه خس خس، اِدِم ریوی و نارسایی تنفسی را در پی دارد.

بلعیدن      باعث سوختگی لب، دهان، مری و دستگاه گوارشی می شود و اسهال و استفراغ را به همراه دارد.

اثرات مزمن            تماس طولانی مدت با پوست، پوست را دچار سوختگی شدید، سوزش و آماس می کند

 

4. خاموش کردن آتش

آتش          عنصر خاموش کننده               از عامل خاموش کننده مناسبی برای مهار آتش استفاده نمایید. هرگز از آب استفاده نکنید.

تجهیزات حفاظتی    اگر می توانید ظرف حاوی سود پرک را با احتیاط از محل آتش سوزی دور نمایید. لباس های حفاظتی مناسب از جمله کلاه ایمنی و ماسک صورت بپوشید.

سایر توضیحات       در اثر حرارت ممکن است تجزیه شده و بخار سمی تولید شود.

 

5. کمک های اولیه

کمک های اولیه      تماس چشمی            از عامل خاموش کننده مناسبی برای مهار آتش استفاده نمایید. هرگز از آب استفاده نکنید.

تماس با پوست         لباس ها و کفش های آلوده را به آرامی از تن خارج نموده و بسرعت ناحیه آسیب دیده را به مدت 15 دقیقه با آب و صابون ملایم شستشو دهید. فورا به پزشک مراجعه کنید و حتما قبل از استفاده مجدد، لباس های آلوده را بشویید

استنشاق   به فضای باز با هوای تازه بروید . درصورت مشکل در تنفس از ماسک اکسیژن استفاده نمایید و به سرعت به پزشک مراجعه کنید.

بلعیدن      دهان مصدوم را شستشو داده و به وی مقدار زیادی آب بخورانید. هرگز او را وادار به استفراغ نکنید، اما اگر استفراغ کرد باید او را رو به جلو خم کنید. در صورت امکان پس از خوردن آب به فرد شیر دهید. دقت کنید که فرد حتما هوشیار باشد

توصیه کلی             مصدوم را گرم نگه دارید. در صورت کوتاهی تنفس، از ماسک اکسیژن استفاده کنید. فوریت های پزشکی ضروری ست. مطمئن شوید که تیم پزشکی راجع به ماده و اصول ایمنی آن (برای محافظت از خود) آگاهی لازم را دارد

 

6.اقدامات اولیه هنگام پخش تصادفی

روش های تخلیه      قبل از ورود به فضای بسته، آن را تهویه نمایید. پرسنل غیر ضروری را از محل دور کنید.

روش مهار               از ریختن سود پرک در آبراه، فاضلاب و زیر زمین اجتناب کنید. اگر می توانید با احتیاط جریان آن را متوقف نمایید

روش تمیز کردن     توسط بیل یا بیلچه آن را جمع آوری نمایید. از تشکیل گرد و غبار ماده در هوا جلوگیری کنید

 

7.حمل و نقل و انبار داری

حمل و نقل و انبار داری         بسته بندی                سودپرک در کیسه های دوجداره پلی پروپیلن و پلی اتیلن با دوخت مناسب بسته بندی میشود.

حمل و نقل              کانتینر را با احتیاط حمل کنید. هنگام جا به جایی مراقب باشید ماده با پوست، چشم و لباس تان تماسی نداشته باشد و گرد و غبار آن وارد مجاری تنفسی نشود. بعد از حمل آن و قبل از غذا خوردن حتما دست های خود را بشویید. اگر آب یا اسید به سود پرک اضافه شود حرارت قابل توجهی تولید می کند، بنابراین هنگام محلول ساختن آن ، سود پرک را توسط میله همزن ثابت به آب یا اسید اضافه نمایید

انبار داری               هنگام حمل و انبار کردن احتیاط کنید. کانتینر را خشک، خنک و با هوای مطبوع نگه دارید. سود پرک را از مواد غذایی، نوشیدنی، غذاهای حیوانات و دسترس کودکان دور نگه دارید

 

8. تجهیزات حفاظت فردی

تجهیزات حفاظت فردی

تجهیزات حفاظت دست

تجهیزات حفاظت پا

تجهیزات حفاظت بدن

چشم         عینک ایمنی مواد شیمیایی بزنید و از محافظ صورت استفاده کنید. شستشوی چشم و دوش اضطراری توصیه می شود.

پوست      روپوش حفاظتی با آستین بلند بپوشید. استفاده از کفش و پیشبند نفوذناپذیر و دستکشی از جنس پلاستیک، نئوپرن و نترل توصیه می شود

دستگاه تنفسی          وقتی کارگران با غلظت بالاتر از حد استاندارد مواجه می شوند، باید از ماسک مخصوص استفاده نمایند

 

9. ملاحظات زیست محیطی

ملاحظات زیست محیطی        نگهداری و حمل     به دور از رطوبت و دی اکسید کربن هوا و در ظروف دربسته نگهداری می شود

نشت و ریزش         در صورت ریزش قابل جمع آوری می باشد

نحوه دفع ضایعات   با اسید ها قابل خنثی سازی ست

آسیب رسانی            باعث افزایش قلیایی آب و خاک می گردد

 

10.   اطلاعات زیست شناختی

اطلاعات زیست شناختی         ملاحظه عمومی      ورود سود پرک به محیط زیست باعث افزایش قلیایی خاک و آب می شود

 

ویژگی های شیمیایی سود پرک :

واکنش با اسید  : سود پرک با اسید های پروتون دار واکنش می دهد تا آب و نمک تولید کند. برای مثال وقتی سود پرک با کلریدریک اسید واکنش می دهد ، سدیم کلرید تشکیل می شود :

(NaOH(aq) + HCl(aq) → NaCl(aq) + H2O(l

به طور کلی چنین واکنش های خنثی با یک معادله یونی خالص ساده نشان داده می شوند :   (OH−(aq) + H+(aq) → H2O(l

 

واکنش اکسید اسید :

سود پرک همچنین با اکسید اسید هایی مانند دی اکسید گوگرد واکنش می دهد. این واکنش ها اغلب برای سایش گازهای اسیدی مضر (مثل So2 و H2s) که از سوختن زغال سنگ تولید می شود استفاده می شود و در نتیجه از انتشار این گاز ها در اتمسفر جلوگیری می کند. به عنوان مثال :

2NaOH + CO2 → Na2CO3 + H2O

 

واکنش با فلزات :

سدیم هیدروکسید در واکنش با فلز آلومینیوم گاز هیدروژن تولید میکند.

 Al + 2 NaOH + 6 H2O → 2 NaAl(OH)4 + 3 H2

 

سود پرک رسوب گیر :

برخلاف سود پرک، هیدروکسید های بیشتر فلزات رسانا غیر محلول هستند، بنابرین سود پرک می تواند به عنوان رسوب گیر هیدروکسید های فلزات رسانا استفاده شود. در اثر انحلال پذیری یا رسوب گیری سود پرک با این ترکیبات باعث نمایان شدن این رنگ ها می شود. : آبی-مس ، سبز- آهن (II) ، زرد/قهوه ای- آهن (III)  .روی و نمک سرب دار در سدیم هیدروکسید اضافی حل می شوند تا محلول شفافی از Na2Zno2  یا Na2PbO2 تشکیل شود. هیدروکسید آلومینیوم به عنوان یک فلوکولانت (پودر تصفیه آب) برای فیلتر کردن ذرات معلق در  تصفیه آب استفاده می شود. آلومینیوم هیدروکساید در واکنش با سدیم هیدروکسید یا کربنات از آلومینیوم سولفات در فرآیند تصفیه جدا می شود.

  Al2(SO4)3 + 6 NaOH → 2 Al(OH)3 + 3 Na2SO4

Al2(SO4)3 + 6 NaHCO3 → 2 Al(OH)3 + 3 Na2SO4 + 6 CO2

 

محیط زیست            غلظت های زیاد سبب نابودی جانداران می شود. گاز کربنیک موجود در هوا با ترکیب سود پرک تاثیر آن را تا حدی کاهش می دهد

قابلیت تجزیه           در مقابل حرارت و آتش تجزیه می شود و بخار سمی تولید می کند

محیط آبزیان            10 تا 20 میلی گرم آن در آب ، موجب مرگ 50 درصد ماهی ها می شود

 

CONTENT            Test Result

NaOH    98%±1 MIN

Na2CO3                0.1% MAX

NaCl       500 PPM MAX

Sillcates(SiO2)    5.0 PPM

Aluminium(Al2O3)           2.0 PPM

Calcium Oxide(CaO)        0.5 PPM

Cd           Max 0.1 mg/kg

Color Sodium (Na2ClO3)               60.0 PPM

Sodium Sulphate (Na2SO4)         9.0 PPM

Ni            5 PPM Max

Fe           15 PPM Max

Hg           0

Heavy Metals   Trace

 

سود پرک به‌عنوان یک ماده قلیایی قوی و به دلیل خاصیت واکنش‌پذیری بالا با بسیار از مواد کاربرد گسترده‌ای در صنایع مختلف دارد. سود کاستیک واکنشگر سریع‌تر و ماده قلیایی قوی‌تری نسبت به سایر مواد بازی می‌باشد. این ماده به‌صورت محلول در آب دارای ثبات بیشتری بوده و در حالت محلول می‌تواند ذخیره‌سازی یا منتقل شود. این ماده در طی فرایندهای شیمیایی محصولات جانبی نامطلوب مانند کربن دی‌اکسید یا سایر کربنات‌ها را تولید نمی‌کند. از جمله موارد استفاده از سود پرک | موارد استفاده از سود سوزآور | موارد استفاده از  سود کاستیک | موارد استفاده از  سود مایع| موارد استفاده از  سدیم هیدروکسید در صنایع تولید کاغذ و خمیرکاغذ، تولید  آلومینیوم، جوهر زدایی از کاغذهای باطله، تصفیه آب و بسیاری صنایع شیمیایی دیگر می‌باشد. سود پرک ماده اولیه در تولید بسیاری از مواد شیمیایی می‌باشد. این ماده به‌عنوان یک حد واسط و واکنش‌دهنده در فرایندهایی که بسیاری از مواد اعم از: حلال‌ها، پلاستیک، الیاف مصنوعی، سفیدکننده‌ها، چسب، پوشش‌ها، جوهر، رنگ، علف‌کش‌ها و مواد دارویی مانند آسپرین تولید می‌شوند، مورداستفاده قرار می‌گیرد. سود پرک کاستیک همچنین در صابون‌سازی و ساخت مواد شوینده، صنایع نفت و گاز، صنعت سرامیک، خنثی‌سازی پسآب های اسیدی و تمیز کردن و حذف نمودن ترکیبات اسیدی از گازهای خروجی استفاده می‌شود.

موارد استفاده از سود پرک :

  • تولید مواد شیمیایی: در صنایع شیمیایی حدود ۴۰ درصد از سود کاستیک تولیدی به‌عنوان یک ماده اولیه و پایه برای تولید بسیاری از مواد شیمیایی مصرف می‌شود.
  • محصولات شوینده و ضد عفونی کننده :  سود کاستیک برای تولید صابون و مواد شوینده مختلف با کاربردهای گوناگون خانگی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. محلول های سفیدکننده کلری (سفیدکنند های حاوی کلر مانند سدیم هیپوکلرید یا همان آب ژاول) از ترکیب کلر و محلول سود کاستیک حاصل می شود. محلول های لوله بازکنی که حاوی سود سوز آور هستند، با تبدیل چربی ها و مواد روغنی که پتانسیل انسداد لوله ها و مسیرهای آب و فاضلاب را دارند، به مواد صابوبی محلول در آب، از انسداد لوله ها جلوگیری می کنند.
  • پزشکی و دارو سازی : سود پرک در تولید بسیاری از مواد دارویی و پزشکی از  مسکن های ساده مانند آسپرین گرفته تا مواد ضد انعقاد که می تواند از انعقاد خون جلوگیری کند و در داروهای ضد تصلب شرایین کاربرد دارد ا،ستفاده می شود.
  • خمیرکاغذ و تولید کاغذ: خمیرکاغذ تولیدشده با روش سولفات و سولفیت از طریق حذف ترکیبات لیگنین با استفاده از واحدهای چندگانه استخراج توسط سود مایع، خالص سازی می‌شوند. همچنین در برخی از کارخانه‌هایی که از فرایند کرافت برای تولید کاغذ استفاده می‌کنند، از سود مایع استفاده می‌شود. علاوه بر مصارف عنوان شده برای سود پرک، در صنعت کاغذ سازی این ماده  شیمیایی به‌منظور حذف اولیه جوهر از کاغذهای بازیافتی کاربرد دارد.
  • سلفون و ابریشم مصنوعی: تولید الیاف با استفاده از فرآیند ویسکوز (Viscose process) در دو مرحله اصلی نیاز به سود پرک دارد. سلولز به منظور افزایش استحکام و براقی و در نتیجه تولید سلولز قلیایی توسط سود مایع مورد فراوری قرار می‌گیرد،  پس از آن سلولز به دست آمده برای تولید ماده ویسکوز که برای اکسترود کردن الیاف ابریشم مصنوعی و فیلم‌های سلفون مصرف می‌شود در سود پرک مایع رقیق حل می‌شود.
  • استخراج آلومینیوم: کاربرد سود کاستیک در صنعت آلومینیوم سازی برای حل کردن سنگ معدن بوکسیت که ماده اولیه تولید  آلومینیوم است و رسوب گذاری آلومینا استفاده می‌شود. همچنین سود کاستیک به‌منظور براق‌کننده شیمیایی محصولات آلومینیومی مورد مصرف است.
  • صابون‌سازی: سود کاستیک چربی‌ها را به صابون‌های سدیمی محلول در آب تبدیل می‌کنند (فرایند صابون سازی)
  • پارچه: در این صنعت از سود پرک به‌منظور تمیزکاری، سفید کردن و افزایش براقی و استحکام پارچه استفاده می‌شود.
  • تولید نفت و صنعت پالایش: سود کاستیک به عنوان جاذب کربن دی اکسید در برش‌های سبک و به عنوان جاذب سولفیدها در خالص سازی برش‌های مختلف نفتی استفاده می‌شود. همچنین سود سوزآور به همراه کلر برای فرایند شیرین سازی هیپوکلریتی که فرایندی برای حذف ترکیبات مختلف گوگردی است کاربرد دارد.
  • استفاده به‌جای سودا اش (Soda Ash): سود پرک به عنوان جایگزین برای سودا اش در بسیاری از کاربردها در صنایع  شیشه‌سازی، کاغذسازی، خمیرکاغذ، فسفات و سیلیکات کاربرد دارد.
  • تولید مواد غذایی : سدیم هیدروکسید در تولید و فراوری چندین ماده غذایی استفاده می شود. مانند استفاده از سود کاستیک در به عمل آوری زیتون و یا در فرآیند تولید نوعی چوب شور برای ایجاد خاصیت تردی. از سود پرک برای جدا کردن پوست سیب زمینی ، گوجه فرنگی و سایر میوه ها برای کنسرو سازی استفاده می شود. همچنین از سود سوز آور برای جلوگیری از رشد باکتری ها و کپک ها در برخی مواد غذایی و جلوگیری از فساد آن ها استفاده می شود.
  • تصفیه آب و فاضلاب : در تصفیه خانه های آب و فاضلاب ، از سود پرک برای کنترل میزان اسیدیته آب و کمک برای حذف فلزات سنگین از آب استفاده می شود. همچنین سود کاستیک در تهیه سدیم هیپوکلرید (آب ژاول) که یک ماده ضد عفونی کننده است، استفاده می گردد.
  • انرژی :  از سود کاستیک در تولید سلول های سوختی استفاده می شود. در ساخت رزین های اپوکسی (Epoxy resins) که در توربین ها بادی مورد استفاده قرار می گیرد، از سود پرک استفاده می شود.
  • سوخت‌های تجدید پذیر: سود پرک برای تنظیم pH و تولید سدیم متیلات در فرآیند تولید بیواتانول و بیودیزل کاربرد دارد.

 

 

تلفن دفتر فروش : 02133324980

تلفن همراه : 09128124103



:: برچسب‌ها: سود پرک , سود سوز آور , کاستیک سودا , فروش سود پرک , سود پرک 98 درصد , ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نوین تجارت

خاک فسفات |  Phosphate Soil

خاک فسفات چیست؟

خاک فسفات مخلوط شده با گوگرد و مواد آلی و مصرف خاک فسفات همراه با میکروارگانیسم های مختلف و از جمله حل کننده های فسفات، اکسید کننده های گوگرد و قارچ های میکوریزی، از جمله روش های مستقیم کاربرد خاک فسفات به شمار می روند.

خاک فسفات همراه با ریز جانداران اکسید کننده گوگرد و حل کننده های فسفات می‌تواند فسفر مورد نیاز گیاه را تأمین کند.

خلوص خاک فسفات ۲۴% ۳۲% و ۳۷%

دانه بندی : پودری

سنگ فسفات (آپاتیت)

فسفر یک عصر تشکیل دهنده تمام بافتهای گیاهی است که بویژه در بخشهای جوان، گلها و بذرها به مقدار زیادی وجود دارد. وجود این عنصر برای تقسیم سلولی و نمو بافتهای مریسمی ضروری است. فسفر عنصر تشکیل دهنده بسیاری از ترکیبات مانند اسیدهای نوکلئیک، فسفرلیپیدها و کوآنزیم هایی مانند آدنوزین تری فسفات میباشد. نهالهای جوان به فسفر زیادی برای تحریک رشد ریشه ها دارند.

حداکثر فسفر قابل جذب گیاه در PH خاک بین ۶٫۵ تا ۷٫۵ اتفاق می افتد فسفر در خاک بصورت H2PO4-1 و HPO4-2 و PO4-3 قابل جذب است که در فرم اول بیشتر و سریعتر جذب میشود.

کمبود فسفر بر رشد کلی درخت و ریشه ها اثر گذار است. در این حالت شاخه ها کوتاه و باریک شده برگهای جوان کوچک میگردند و زودتر از سایر برگها میریزند، همچنین گلدهی درختان بطور چشمگیری تحت تاثیر کمبود فسفر کاهش میابد و رسیدن و بلوغ میوه ها نیز به تاخیر می افتد. قرمز شدن ساقه و ارغوانی شدن برگها و خشک شدن نوک برگهای پیرتر از علائم کمبود فسفر میباشد زیرا این کمبود بر تشکیل سریعتر رنگدانه های آنتی سیانین اثر گذار است.

جذب فسفر عملا در خاکهای اسیدی و بازی با محدودیت مواجه است. در خاک اسیدی قوی فسفر بوسیله جذب مخصوص بر روی سطوح ذرات اکسید آلومینیم و آهن رسوب و به صورت فسفات آلومینیم و آهن محبوس میگردد. در خاکهای بازی فسفات کلسیم کم محلول تشکیل میشود و فسفر جذب شده از محلول خاک بوسیله ریشه ها با این فسفر جایگزین میشود و اگر کود فسفری به خاک اضافه شود بیشتر آن برای ریشه ها غیر قابل جذب میباشد .

فسفر یکی دیگر از عناصری است که به مقدار زیاد مورد نیاز درختان میوه می‌باشد.

فسفر در خاک بصورت سنگ فسفات، خاک فسفات و ترکیبات آلی فسفات وجود دارد و شکل معدنی آن بیشتر از شکل آلی می‌باشد. میزان فسفر بخصوص به شکل آلی در افقهای سطحی بیشتر از افقهای زیرین خاک می‌باشد. مقدار متوسط آن در خاک ۲۲/۰ تا ۱ درصد می‌باشد و متوسط غلظت آن در گیاه ۱/۰ تا ۵/۰ درصد می‌باشد. و یکی از نامحلول ترین و سخت متحرک ترین عناصر در خاک می‌باشد و PHخاک در جذب آن بسیار مؤثر است

اسیدیته بالای خاک ها در اکثر مناطق زیر کشت ذرت در ایران موجب کاهش دسترسی گیاه به عناصر غذایی خصوصا فسفر می گردد. کاربرد گوگرد و اکسایش آن با کاهش موضعی اسیدیته خاک، می تواند باعث افزایش قابلیت جذب فسفر در خاک های آهکی شود. منابع ارزان قیمت فسفر، مانند خاک فسفات و کمپوست امروزه درکشاورزی بسیار مورد توجه قرار گرفته و می توانند به منظور افزایش فسفر قابل جذب خاک و برطرف کردن نیاز گیاه موثر واقع شوند

باکتری تیوباسیلوس همراه با گوگرد در افزایش قابلیت جذب فسفر موثر است

خاک فسفات با آنالیز ۳۷% برای تولید انواع کود کشاورزی در داخل کشور

همچنین کنستانتره فسفات برای صادرات به خارج از کشور موجود است .

بسته بندی خاک فسفات  و حمل:

خاک فسفات صادراتی در جامبوبگ های ۱ تنی

خاک فسفات برای داخل کشور بصورت فله عرضه می شود

جهت درخواست خرید خاک فسفات ، از طریق لینک ثبت سفارش بالای صفحه اقدام فرمائید.

 

 

 

 

تلفن دفتر فروش : 02133324980

تلفن همراه : 09128124103



:: برچسب‌ها: خاک فسفات , فروش خاک فسفات , خرید خاک فسفات , قیمت خاک فسفات , ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نوین تجارت

اکسید روی |  Zinc Oxide

نام علمی اکسید روی ، زینک اکساید

فرمول شیمیایی: ZnO

شکل ظاهری : پودر سفید رنگ

اکسید روی چیست؟

روی اکسید ( ZINC OXIDE) غیر آلی با فرمول ZnO و به شکل پودری سفید رنگ و غیر محلول در آب است. کاربرد آن در تهیه مواد شیمیایی دیگر چه مواد معدنی و چه مواد  آلی در حال افزایش است. زینک اکساید به روش های ذیل تولید می گردد.

اکسید روی با فرمول شیمیایی ZNO، پودری سفید رنگ با دانه بندی بسیار ریز و وزن مخصوص ۶/۵، دارای بلوری ۶ وجهی می باشد.

اکسید روی از اکسیداسیون فلز نقره ای ۲ ظرفیتی روی که دارای جرم اتمی ۳۸/۶۵ و نقطه جوش ۹۰۷ درجه سانتی گراد است، در اثر حرارت بدست می آید.

روش غیر مستقیم:

روی(Zn) در ظرف مخصوص ذوب گرافیت ، مایع شده و در دمای بالای ۹۰۷ درجه سانتی گراد به بخار تبدیل می‌شود. بخار روی با اکسیژن ( O۲)موجود در هوا واکنش نشان داده و اکسید روی(ZnO) تشکیل می‌شود. روی اکسید تشکیل شده سرد شده و جمع آوری می‌شود. این روش در سال ۱۸۴۴ توسط LeClaire فرانسوی کشف شد. نتیجه این روش اکسید زینک فشرده با اندازه ۰٫۱ تا چند میکرو متر است. بیشتر اکسید زینک تولیدی در جهان از این روش می‌باشد.

از مهمترین خصوصیات اکسیدروی می توان به قدرت پوشش دهی و چسبندگی بالا، عایق حرارتی و الکتریکی، مقاومت در برابر اشعه و فعال کننده آنزیم های انسانی و حیوانی نام برد.

 

مصارف اکسید روی :

اکسید روی در صنایع لعاب سازی و کاشی و سرامیک چینی و بهداشتی و بمنظور ایجاد براقیت بالا ، گدازآوری و پوشش دهندگی کاربرد فراوان دارد.

اکسید روی در صنایع پلاستیک،  اکسیدروی در صنایع شیشه، اکسیدروی در صنایع سیمان، اکسیدروی در صنایع لاستیک (تایر اتومبیل) ،در صنایع نرم کننده، اکسید روی در صنایع رنگها، اکسید روی در صنایع مومها ، اکسید روی در صنایع چسب و باتری، اکسید روی در صنایع آرایشی و بهداشتی و دارویی ، اکسیدروی در صنایع مواد غذایی ، اکسیدروی در مکمل سازی دام و طیور ( فعال کننده آنزیم های دام و طیور)، اکسیدروی در لنت سازی ،اکسیدروی در ساخت چرم مصنوعی و گرانوله  ، اکسید روی در کود سازی ( تولید سولفات روی و کلات روی ) و در سایر صنایع دیگر کاربرد دارد

اکسید روی به عنوان ماده تشکیل دهنده سایر اجزای روی نیز  استفاده می شود.

اکسید روی عمدتاً در صنعت لاستیک سازی و کاشی و سرامیک استفاده می شود و باید میزان ناخالصی های مس و منگنز و آهن موجود در آن به حداقل رسیده باشد.

اکسید روی مربوط به عایق بودن آن در مقابل جریان الکتریسیته و هدایت ظرفیت حرارتی زیاد، خاصیت چسبندگی خوب، قدرت پوشش عالی، مقاومت کافی در مقابل اشعه مخصوصاً اشعه ماوراء بنفش دارد.

کاربرد اکسیدروی  در علم مواد شامل ضریب شکست بالا، رسانایی حرارتی بالا، آنتی بیوتیک و مواد محافظ اشعه UV می‌باشد. به طریق مشابه به موادی مثل پلاستیک، سرامیک، شیشه، چوب، سیمان، رنگ، گریس، پماد، چسب، مهر، رنگ دانه، باتری، مدار به کار رفته در اطفاع حریق و بسیاری موارد دیگراستفاده می‌شود.

کیمیا پارس تولید کننده اکسید روی و فروشنده اکسید روی در کشور مفتخر است که می تواند اکسید روی را مطابق آنالیز و با تضمین کیفیت ، تولید و به کلیه خریدارن داخلی و خارجی تحویل نماید

قیمت مناسب اکسید روی ، کیفیت بالای اکسید روی تولیدی و فروش بشرط آنالیز و اصالت ماده اولیه جزو خدمات ویژه ماست.

اکسید روی صادراتی تحویل هر یک از مرزهای خروجی کشور و با انجام تشریفات امور گمرکی ( اظهار صادراتی) و در بسته بندی اصولی بیگ بگ و در کوتاه ترین زمان ممکنه و با قیمت ویژه قابل تحویل میباشد

محل تحویل اکسید روی : درب کارخانه ، هر یک از مرزهای خروجی و بنادر و همچنین در محل درخواستی شما

 

 

 

 

تلفن دفتر فروش : 02133324980

تلفن همراه : 09128124103



:: برچسب‌ها: اکسید روی , فروش اکسید روی , خرید اکسید روی , قیمت اکسید روی , اکسید روی 99 درصد , ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نوین تجارت

اسید هیومیک | Humic Acid

اسید هیومیک چیست؟

اسید هیومیک می تواند بطور مستقیم اثرات مثبتی بر رشد گیاه بگذارد. رشد قسمت هوایی و ریشه گیاه توسط اسید هومیک تحریک می شود ولی اثر آن بر روی ریشه برجسته تر است ، حجم ریشه را افزایش داده و باعث اثربخشی سیستم ریشه شده که احتمالاٌ دلیل افزایش محصول می باشد

اسید هیومیک جذب نیتروژن ، پتاسیم ، کلسیم ، منیزیم و فسفر را توسط گیاه افزایش می دهد.

اسید هومیک ، کلروز گیاهان را بهبود می بخشد که احتمالاٌ نتیجه ای است از توانایی اسید هومیک برای نگهداری آهن خاک به فرمی که قابل جذب و سوخت و ساز باشد. این پدیده می تواند در خاکهای قلیایی و آهکی مؤثر باشد که معمولاٌ کمبود آهن قابل جذب و مواد آلی را دارند

اسیدهای هـومیک برای مناطق نسبتا خشک و زمین های زراعی وسیع مهم می باشند چون در فعال کردن میکروارگانیسم های موجود در خاک کمک زیادی می کنند. میکرو هـومات ها در مناطق کم آب و نسبتا خشک به گیاه کمک می کنند تا طول دوران رشد زیادی را داشته باشد

از میکروارگانیسم های ( باکتری ها ) موجود در مناطق ریشه گیاه می توان به Pseudomonas , Bacillus , Azomonas , Agrabacterium , Flaro Bacterium , Acrobacter اشاره کرد که به گیاه یا درخت تاثیر مثبت می گذارند، یعنی در رشد گیاه و نیز در از بین بردن باکتری های منفی مزاحم نقش عمده ای دارند. این باکتری ها در سنتزهورمون های گیاه نیز نقش عمده ای دارند. باکتری های موجود در خاک (در ناحیه ریشه گیاهان )، خاک و گیاه سه قسمت از یک اکوسیستم می باشند که در کنار هم زندگی همزیستی دارند.

(باکتری+خاک+گیاه) فعالیت های متا بولیکی ریشه از یک طرف گیاه در حال رشد غذای لازم را برای زندگی باکتری های موجود در آن ناحیه را فراهم می کندو از طرف دیگر این باکتری ها با فعل و انفعالات صورت گرفته در بنیانشان غذای لازم را برای رشد گیاه فراهم نموده وفعالیت های بیولوژیکی وفیزیولوژیکی ریشه ای را بیشتر میکنند و تمام این حرکات و واکنش ها در خاک صورت می گیرد. علاوه بر این باکتری های موجود در ناحیه ریشه گیاه، از گیاه در برابر مواد هومین ریخته شده در منطقه ریشه محافظت کرده و نیز بین تولید این مواد و استفاده گیاه از آنها یک حالت تعادل برقرار می کند و بنابراین خاک را همواره با قابلیت باروری بالا حفظ می کند. قرار گرفتن باکتری های موجود در منطقه ریشه گیاه بستگی به سن گیاه، مورفولوژی ریشه و نوع مواد غذایی میکروارگانیسم ها بستگی دارد که این به تاثیرات محیط نیز مرتبط می باشد.

اسید هیومیک یک محرک زیستی است و میتواند برای چمن ، درختان ، درختچه ها ، بوته ها ، باغجه ها و حتی گیاهان آپارتمانی استفاده شود. هیومیک اسید یک اسید ضعیف آلی با قابلیت های بسیار زیاد است که کمک فراوانی به جذب این عناصر به گیاه کرده ، از آب شویی و از دست رفتن آنها جلوگیری می کند ، به همین علت مصرف کودهای شیمیایی در خاک را می تواند به نصف کاهش یابد در حالی که نتیجه بهتری برای کشاورز به بار آورد و درعین حال ، تا حد زیادی از هزینه ی سرسام آور خرید کودهای شیمیایی و مسمومیت و سفتی خاک بکاهد.

 

مزایای استفاده از اسید هیومیک :

افزایش کیفیت و کمیت محصولات زراعی و باغی

افزایش جوانه‌ ، شکوفه و بزرگ شدن میوه افزایش مقاومت گیاه به خشکی

افزایش فعالیت میکروارگانیسم های مفید خاک

قابلیت کلات کنندگی عناصرریزمغذی مانند آهن ودرنتیجه افزایش قابلیت جذب آنها توسط گیاه افزایش جذب کودهای شیمیائی در صورت استفاده همزمان با آنها

افزایش مقاومت گیاه به شوری و کم‌آبی

تسهیل تعریق و تعرق گیاهی و تقویت سیستم ریشه

ما اسید هیومیک مورد نیاز شمارا تأمین مینمائیم.

 

فروش اسید هیومیک

آمادگی دارد ضمن دریافت سفارش‌های خریداران به‌صورت آنلاین و شبانه‌روزی از طریق وب‌سایت خود ، اسید هیومیک مورد نیاز صنایع مختلف را بهترین قیمت و بهترین کیفیت تأمین کند و در سریع‌ترین زمان ممکن به‌وسیله سیستم حمل‌ونقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال نماید.

 

قیمت اسید هیومیک

قیمت اسید هیومیک پیوسته و همیشه پائین ترین قیمت است و می‌توانید ضمن استعلام قیمت، با قیمت اسید هیومیک سایر اشخاص حقیقی و حقوق دیگر مقایسه نمائید.

 

خرید اسید هیومیک

افتخار دارد ه اعلام نماید که توانایی تأمین به‌موقع اسید هیومیک شرکت‌های معتبر کشور و تحویل در محل درخواستی آنان را دارد.

 

 

 

 

تلفن دفتر فروش : 02133324980

تلفن همراه : 09128124103 



:: برچسب‌ها: اسید هیومیک , فروش اسید هیومیک , قیمت اسید هیومیک , اسید هیومیک پودری , اسید هیومیک مایع , هیومیک اسید , ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نوین تجارت

اسید سولفوریک | Sulfuric Acid

نام های دیگر اسید سولفوریک : سولفوریک اسید ، جوهر گوگرد ، سولفات هیدروژن

آنالیز اسید سولفوریک: %۹۸

فرمول شیمیایی اسید سولفوریک: H۲SO۴

ظاهر: مایع بیرنگ

نقطه ذوب: ۱۰C0

نقطه جوش: ۳۳۵C0

 کاربرد اسید سولفوریک :

تولید کودهای شیمیایی، تصفیه مواد نفتی، صنایع شیمیایی (ضد یخ، حشره کشها، داروئی، احیای آلومینیوم) صنعت آهن و فولاد، پاک کننده‌های مصنوعی، اسیدی کردن چاه‌های نفت، جداسازی مس با عیار کم، استخراج اورانیوم و چسب مصنوعی) مواد رنگی (نایلون رنگی، جوهر تحریر و تهیه ‏‏‏TiO2 از ایلمنیت) ابریشم مصنوعی و فیلم (پارچه‌های ابریشمی، نخ اطراف تایر و فیلم‌های عکاسی) صنایع کاغذ سازی (دستمال کاغذی، روزنامه، جعبه‌های مقوایی، کاغذ تحریر و سایر مقواها) مواد منفجره و … به مصرف می رسد. همچنین در فرآیند آنودایزینگ آلومینیوم از غلظت های متفاوت این اسید به عنوان الکترولیت استفاده می شود.

 

اسید سولفوریک چیست؟

سولفوریک اسید در زمره مواد خطرناک قرار دارد. واین ماده شیمیایی، خورنده و واکنش دهنده است در فهرست موادی که از نظر سلامت جسمانی دارای خطرات خاص میباشد

رعایت نکات ایمنی اسید سولفوریک :

تماس با این ماده می تواند باعث تحریک شدید و سوختگی پوست و چشمها گردد که آسیب چشمها ممکن است به ضایعات چشمی و حتی نابینایی منجر گردد.

استنشاق اسید سولفوریک می تواند باعث تحریک مخاط بینی و حلق گردد.

استنشاق اسید سولفوریک می تواند از طریق تحریک ریه ها باعث بروز سرفه و یا تنگی نفس گردد.

در سطوح بالاتر در معرض بودن با این ماده می تواند باعث آب آوردن ریه ها (ادم ریوی) شود که یک حالت اورژانس پزشکی است و با تنگی نفس شدید همراه می باشد.

 

عوارض جانبی اسید سولفوریک :

اسید سولفوریک ممکن است عوارض مزمن (طولانی مدت) ایجادنماید و این عوارض حتی ممکن است برای ماهها و یا سالها پایدار باقی بماند:

اسید سولفوریک می تواند تحریک ریه ها شود. تماس مکرر با این ماده ممکن است به بروز برونشیت منجر شود که برای بیمار سرفه، خلط و یا تنگی نفس به همراه دارد.

تماس مداوم با اسید سولفوریک می تواند باعث آسیب پایدار و برگشت ناپذیر ریه ها، آسیب به دندانها و تحریک معده گردد.

 

فروش اسید سولفوریک

آمادگی دارد ضمن دریافت سفارش‌های خریداران به‌صورت آنلاین و شبانه‌روزی از طریق وب‌سایت خود ، اسید سولفوریک مورد نیاز صنایع مختلف را بهترین قیمت و بهترین کیفیت تأمین کند و در سریع‌ترین زمان ممکن به‌وسیله سیستم حمل‌ونقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال نماید.

 

قیمت اسید سولفوریک

قیمت اسید سولفوریک پیوسته و همیشه پائین ترین قیمت است و می‌توانید ضمن استعلام قیمت، با قیمت اسید سولفوریک سایر اشخاص حقیقی و حقوق دیگر مقایسه نمائید.

 

خرید اسید سولفوریک

افتخار دارد ه اعلام نماید که توانایی تأمین به‌ موقع اسید سولفوریک شرکت‌های معتبر کشور و تحویل در محل درخواستی آنان را دارد.

 

 

تلفن دفتر فروش : 02133324980

تلفن همراه : 09128124103



:: برچسب‌ها: اسید سولفوریک , فروش اسید سولفوریک , قیمت اسید سولفوریک , خرید اسید سولفوریک , اسید سولفوریک 98 درصد , ,
:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نوین تجارت

آهک

آهک زنده | آهک هیدراته | آهک صنعتی | آهک ساختمانی | آهک پخته | آهک کوبشی

آهک چیست؟

آهک یکی از قدیمی ترین فرآیند های شیمیایی شناخته شده تاریخ بشری است و به دوران رم قدیم و مصریان که در امور بناسازی مصرف کرده اند برمی گردد و سه هزار سال پیش ایرانیان ساخت شفته آهک را می دانستند و از این ماده در ساختن پی بنا، پل ها، آبگیرها و … استفاده میکردند. آهک سبب ایجاد صنعت سیمان نیز شده چرا که ماده اصلی تشکیل دهنده سیمان آهک می باشد. امروزه در سطح دنیا میلیونها تن آهک در ساتمان سازی و تولید سیمان و سایر صنایع بدلیل خصوصیات ذاتی که دارد و قابل دسترس بودن آن ، بعنوان یکی از عناصر مهم در صنایع مذکور که شرح آن در کاربردهای آهک خواهد بود استفاده می شود. ماده اصلی آهک اکسید کلسیم می باشد که یک ترکیب قلیایی قوی است و می تواند با کلیه اسید ها ترکیب شود و در صنایع مختلف نیز کاربرد خاصی دارد و معمولاً بیشترین تولید آهک زنده تبدیل به هیدراته می گردد و بصورت جامد یا مایع با استفاده از عکس العمل های مربوطه در صنعت استفاده می شود و چون واکنش آهک زنده و آب همراه با حرارت زیاد است از این رو در بسیاری از صنایع آهک هیدراته که تا حد زیادی پایدار است استفاده میگردد.

 

کاربرد آهک زنده و آهک هیدراته

بدلیل خصوصیت ذاتی آهک و قابلیت قلیایی شدید و ارزانی آن در مقایسه با سایر قلیاها کاربرد زیادی در صنایع مختلف دارد که از آنجمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

۱-صنایع فولاد و ذوب آهن و صنایع فلزی

۲- صنایع پتروشیمی

۳- صنایع مصالح ساختمانی مانند سیمان، سرامیک، موزائیک، پودر سنگ، آجرهای ماسه آهکی

۴- صنایع شیشه

۵- تصفیه ابهای آشامیدنی و صنعتی

۶- تصفیه فاضلابهای صنعتی و شهری

۷- سفید کننده ها

۸- تولید کربید کلسیم(کاربید)

۹- احیاء استخرها و مرداب ها

۱۰- صنایع رنگ سازی

۱۱- مصارف کشاورزی (اصلاح خاک و خنثی سازی زمینهای اسیدی و سموم و حشره کش)

۱۲- مصرف در فرآورده های نسوز

۱۳- صنایع چرم و دباغی

۱۴- مرغداریها، دامداریها، حوضچه های پرورش ماهی و همچنین تأمین کلسیم در خوراک جوجه های گوشتی

۱۵- بعنوان ترد کننده ها در تهیه مرباها (بالنگ، کدو، پوست مرکبات و …)

۱۶- کارخانجات قند و شکر

۱۷- زیرسازی و آسفالت

۱۸- معادن ذغال سنگ(بعنوان نرم کننده ماده منفجره)

۱۹- سایر صنایع (کاغذ، خمیر کاغذ، لاستیک سازی، ضد یخ و …)

۲۰- پالایشگاهها و نیروگاهها

۲۱- شرکت نفت(مناطق نفت خیز جهت حفاری چاهها)

 

روش تولید آهک هیدراته : آهک هیدراته به سه روش تولید می شود :

۱٫ روش سنتی

۲٫ روش صنعتی ( ماشینی )

۳٫ تهیه آهک از ماسه بادی

۱٫ روش سنتی : در این روش در محل وجود معدن آهک حفره هایی ایجاد می کردند و نهایتا زمین جای کوره را کمی گود کرده و در آن بته و سنگ آهک را لایه لایه روی هم می چیدند و روی آن را با گل می گرفتند و کوره را از پایین آتش می کردند و روی آهک و خاکستر را مرطوب نگه می داشتند اینکار باعث شکفته شدن آهک می شود، آهک به صورت مایع از حفره های زیرین خارج می شود. Ca(oH)2 ایجاد شده در طبیعت با آب ترکیب شده و این پروسه ادامه می یابد.

۲٫ روش صنعتی : در این روش سنگ ها را از معادن با سایزهای بزرگ داخل بونکر می ریزند زیر بونکر دستگاهی به نام feeder وجود دارد که سنگها را به سمت داخل هدایت کرده ، با تناژ مشخصی وارد سنگ شکن فکی می کند. در این قسمت سنگ ها به قطر بین ۲۰ تا ۳۰ سانتی متر تبدیل می شوند. تسمه نقاله هایی که از پایین به بالا در حرکت هستند مواد حاصله را داخل بونکر دیگر می ریخته، مواد از بونکر دوم وارد feeder که زیر بونکر است شده و از آنجا به سنگ شکن چکشی منتقل می شوند. خروجی این قسمت سنگ هایی از سایز بین ۵ تا ۱۲ سانتی متر می باشد. مجددا مواد حاصله توسط تسمه نقاله هایی وارد سرند می شوند. در اینجا خاک از سنگها توسط سرند جدا می شود. سپس باقیمانده مواد وارد بالابرهای خاص شده و از بالا توسط دریچه های هیدرولیک به کوره منتقل می شوند.

در کوره در ارتفاع ۶ متری از پایین دور تا دور مشعل هایی وجود دارد و همچنین یک فن دودکش جهت انتقال حرارت مشعل به سرتاسر کوره از بالا عمل مکش را انجام دهد. در اینجا مواد شروع به پختن می کنند.

در پایین کوره ۳ دریچه پنوماتیک وجود دارد که بصورت اتوماتیک باز شده و آهک پخته در قسمت زیرین کوره توسط نوار نقاله هایی وارد skip دیگری شده، سپس وارد سیلوی آهک می شوند ، آهک پخته شده توسط elevator وارد بونکر دیگری که در ارتفاع قرار دارد، می شوند. در این قسمت توسط دستگاه هیدراتاسیون ، عمل هیدراتاسیون انجام شده و پودر آهک توسط دستگاه جدا می شود .

۳٫ تهیه آهک از ماسه بادی : با آنکه ایران دارای منابع زیادی از سنگ آهک است ، در برخی نقاط مانند خوزستان و کناره شمالی خلیج فارس و دریای عمان به میزان فراوانی آهک وجود دارد. ماسه آهکی را نیز می توان مانند سنگ آهک پخت و تبدیل به آهک زنده کرد، و با این روش آهک شویی، آهک آبدیده را از ناخالصی ها جدا نمود. این آهک شکفته را می توان در ساختن ملات ماسه – آهک و شفته آهکی مصرف کرد. آهک شکفته پخته شده از ماسه های آهکی دارای ویژگی های معمول آهک است.

انواع آهک ها در  کارهای ساختمانی استفاده می‌شود

آهکهای چرب یا پر قوه

این نوع آهکها ، حدود چهار درصد ناخالصی همراه دارد و مهمترین ویژگی آن این است که در تماس با آب به‌شدت شکفته می‌شود و حجم آن تا حدود ۲٫۵ برابر مقدار اولیه‌اش افزایش می‌یابد. مخلوط آن با شن در تماس با گاز کربنیک به‌سرعت خود را می‌گیرد و سفت می‌شود، (به مدت ۱۵ روز در مجاورت هوا). از اینرو ، آهک چرب را آهک هوایی نیز می‌گویند.

آهکهای کم قوه

این نوع آهکها از سنگ آهکی که ۵ تا ۶ درصد آهک دارند، تولید می‌شود و ناخالصی‌های عمده آن را اکسید آهن (گل اُخری) ، اکسید سیلیسیم (سیلیس) و اکسید آلومینیوم (آلومین) تشکیل می‌دهد. از ویژگیهای این نوع ماده آن است که به‌کندی شکفته می‌شود و ملاط حاصل از مخلوط آن با شن ، به‌آرامی‌ در هوا سفت می‌شود.

آهکهای آبی

این نوع آهکها ، معمولا از سنگ آهکی که حدود ۶ تا ۲۲ درصد گل رس دارند، تهیه می‌شود. از ویژگیهای مهم این نوع آهکها آن است که دور از هوا و حتی در زیر آب ، به آهستگی سفت می‌شود، در تماس با آب خیلی شکفته می‌شوند و با آب خمیر کم‌چسب تولید می‌کند. بطور کلی ، می‌توان این نوع آهکها را حد واسط بین آهکهای هوایی و سیمان است

کاربرد آهک :

در صنعت ساختمان سازی ، در صنعت شیشه‌سازی ، در صنایع شیمیایی به عنوان کمک ذوب ، ماده قلیا کننده ، جاذبه رطوبت ، عامل چسبندگی و… ، سنگ آهک با درصد بالا از کربنات کلسیم به عنوان مل ، در صنعت سیمان ، در چاپ و امور چاپی، در خمیر دندان سازی، لاک سازی ، عطرسازی و لاستیک سازی ، در تهیه کود و استفاده در زمینهای بی آهک ,صنایع مس و فولاد، چرم سازی، صنایع شیمیایی، دام و طیور، تصفیه آب، گندزدایی

 

فروش آهک |  فروش آهک هیدراته

آمادگی دارد ضمن دریافت سفارش‌های خریداران به‌صورت آنلاین و شبانه‌روزی از طریق وب‌سایت خود ، آهک  مورد نیاز صنایع مختلف را بهترین قیمت و بهترین کیفیت تأمین کند و در سریع‌ترین زمان ممکن به‌وسیله سیستم حمل‌ونقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال نماید.

ما آهکهای مورد نیاز شمار را بصورت فله و پودری در بسته بندی متنوع تأمین می نمائیم.

 

قیمت آهک | قیمت آهک هیدراته

قیمت آهک  پیوسته و همیشه پائین ترین قیمت است و می‌توانید ضمن استعلام قیمت، با قیمت آهک  سایر اشخاص حقیقی و حقوق دیگر مقایسه نمائید.

 

خرید آهک | خرید آهک

افتخار دارد ه اعلام نماید که توانایی تأمین به‌موقع آهک شرکت‌های معتبر کشور و تحویل در محل درخواستی آنان را دارد.

 

١ -استفاده از آهك در آسفالت

٢ -تثبيت بستر كانال و پايدار نمودن زمين بستر راه

٣ -كاربرد آهك در ساختمانسازي

٤ -كاربرد آهك در صـنعت سـاخت (تهيـه سـيمان – تهيـه آجـر ماسـه آهكـي – صـنعت شيشهسازي– تهيه ايتونگ – فولاد و . . .

٥ -جلوگيري از حمله ريشه درختان مختلف به لاينينگ كانال و تخريب آن

٦ -استفاده از شفته آهكي جايگزين خاكريز پشت سازهها و ...

٧ -پر كردن درز و دوختن لايههاي خاك ، زمانيكه خاكبرداري سازه بصورت قائم انجام شود

٨ -كاربرد آهك در صنعت آب

٩ -استفاده از آهك جهت تهيه قند از نيشكر

 به موارد عمده كاربرد شفته آهكي در ذيل اشاره شده است

١٠-استفاده از آهك در آسفالت

١١-تثبيت بستر كانال و پايدار نمودن زمين بستر راه

١٢-كاربرد آهك در ساختمانسازي

١٣-كاربرد آهك در صنعت ساخت (تهيه سيمان – تهيه آجر ماسه آهكي – صنعت شيشه سازي– تهيه ايتونـگ – فولاد

١٤-جلوگيري از حمله ريشه درختان مختلف به لاينينگ كانال و تخريب آن

١٥-استفاده از شفته آهكي جايگزين خاكريز پشت سازهها و

١٦-پر كردن درز و دوختن لايههاي خاك ، زمانيكه خاكبرداري سازه بصورت قائم انجام شود

١٧-كاربرد آهك در صنعت آب

١٨-استفاده از آهك جهت تهيه قند از نيشكر

 

كاربرد آهك در آسفالت

تزريق دوغاب آهك شكفته يكي از روشهايي است كه براي اصلاح و ترميم بزرگراهها و جـاده هـا ، در نقاطي كه خاك زير آسفالت رسي بوده و امكان نشت داشته باشد ، استفاده مي شود ، با تزريـق دوغـاب آهـك ، خاك رس ناحيه مورد نظر به شفته آهكي تبديل ميگردد. يكي از روشهاي تزريق دوغاب آهك ايـن اسـت كـه سطح روية آسفالتي را سوراخ كرده و با فشار ، آب آهك را در زير لايـه آسـفالتي راه تزريـق كننـد . روش ديگـر استفاده از سوراخهايي به قطر ١٥ تا ٢٢ سانتيمتر و عمق ٥٠ تا ٧٠ سانتيمتر بر روي جاده خراب شـده مـي باشـد

كه گرد آهك شكفته را داخل سوراخها ريخته و به آن آب اضافه ميكنند و آن را مخلـوط مـينماينـد تـا خميـر دوغاب تشكيل شود. خاك خارج شده از سوراخ را دوباره داخل آن ريخته و يك لايه قير روي آن ميكشند. در آمريكا از سال ١٩١٠ در آسفالت آميخته داغ (HMA (از آهك براي كاهش حساسيت به رطوبـت و زدودگي به كار رفته است. در حاليكه شير آهك مدتها افزودني تائيد شده براي پيادهروهاي آسفالتي بـوده اسـت. داراي مزيتهاي مهم ديگري است.

سفتي و ايستادگي را در برابر شكستگي در دماي پايين ميافزايد

شيمي اكسيداسيون را در خاك رس براي كاهش سخت شدگي زماني تغيير ميدهد

ذرات رس را براي گسترش ثبات رطوبت و دوام تغيير ميدهد

شيرآهك يك اصلاح كننده چندكاره آسفالت است

شير آهك از آميختن آهك زنده با مقدار كافي آب ساخته ميشود تا با اسـتفاده از ميـل تركيـب آن بـا اكسيدها به هيدروكسيد تبديل نشوند. بسته به گونه آهك زنده بكار رفته ميزان آب در تركيب شيميايي متفـاوت است. چنانكه بسياري از مسئولان بزرگراههاي ايالـت دريافتـهانـد ، اصـلاحات انجـام شـده در آسـفالت داغ آميخته با شير آهك سالها به عمر آن خواهد افزود. اين اصلاحات ميتواند از زدودگـي ، شـياردار شـدن ، تـرك خوردگي و كهنگي بكاهد. شير آهك به تنهايي هر يك از اين ويژگيها را مي افزايد و در تركيب بـا افـزودههـاي پليمري نيز خوب كار ميكند و براي ساخت سيستمهاي پيادهرو كه چندين سال بزرگتـرين انتظـارات را بـرآورده است ، خوب است چرخه عمر و بررسي هزينه نشان مي دهد كه كاربرد آهك در آسفالت بصرفه اسـت. در سـال ٢٠٠١ ، نزديك به ٤٠٠٠٠٠ تن در آسفالتهاي آمريكا به كار رفته است

- شيرآهك برترين عامل زدودگي است

زدودگي هنگامي رخ ميدهد كه اتصال ميان سيمان آسفالت و مصالح ريزدانه به علت حضـور رطوبـت فرو ميريزد . انواع ويژهاي از مصالح ريزدانه بيشتر در معرض خطر زدودگي هستند و رويدادهاي زيست محيطي مانند گرما ، بارش سنگين ، چرخههاي يخبندان و راهبندان نقش عمده در زدودگي دارند. شير آهـك مـؤثرترين عامل ضد زدودگي در دسترس است و ايالتهاي داراي مشكلات جدي زدودگي آن را بسيار به كار ميبرند. هنگاميكه آهك به آميخته داغ افزوده ميشود با مصالح ريزدانه واكنش نشان ميدهد و اتصـال ميـان قير و سنگ را محكم ميكند. در همان زمان كه آهك مصالح ريزدانه را تحت عمـل قـرار مـي دهـد ، بـا خـود آسفالت نيز واكنش ميدهد. آهك با مولكولهاي بسيار قطبي شده نيز واكنش نشان مي دهـد كـه مـيتواننـد در آميخته ، واكنش نشان دهند و كفهاي محلول در آب توليد كنند كه زدودگي را مي افزايد. هنگاميكه آن مولكولها با آهك واكنش نشان ميدهند نمكهاي غير محلول ايجاد ميكنند كه ديگر آب را جذب نميكنند.

- شير آهك سفتي را ميافزايد و از شيار دار شدن مي كاهد

شياردار شدن دگرديسي هميشگي آسفالت است و هنگامي رخ مي دهد كه كشساني بيش از اندازه شود. توانايي شير آهك در سفتتر كردن آميخته آسفالت در برابر شياردار شدن بازتابي از كاركرد برتـر آن بـه عنـوان پركننده فعال معدني است. برخلاف بيشتر پركنندههاي معدني ، آهك از نظر شيميايي بيشتر فعال اسـت تـا بـي اثر . با قير واكنش نشان ميدهد. اجزاي اضافه را حذف ميكند و در همان زمـان كـه ذرات ريـز آن در آميختـه پراكنده ميشود ، آن را در برابر شيار دار شدن ، ترك خوردگي و فرسودگي مقاومتر مي كند. سفت شدگي ناشـي از افزودن شير آهك ميتواند ميزان PG سيمان آسفالت را بيفزايد.

براي هيدراته كردن آهك ، تحت فشار بخار آب آهك زنده (Cao (را در ظروف مخصوصي قـرار داده و درب آن را محكم ميبندند . سپس بخار آب را با فشار ٤ اتمسفر به داخل ظرف وارد ميكنند

در اثر اين فشار ، آهك كاملاً شكفته شده و ب ه هيدرات كلسيم تبديل ميشود. لازم به ذكر اسـت كـه حجم آب زنده در مجاورت با آب گاهي تا ٥/٣ برابر نيز ممكن است افزايش يابد

استعمال آهك براي درجات فرعي خواص بهبود يافته مهندسي را فراهم مـيكنـد. دو حالـت از بهبـود وجود دارد. تغيير پايدارسازي آهك انتخابي ، بسيار مهم بـراي اصـلاح و تغييـر در خـواص خـاك اسـت . آهـك ميتواند تقريباً تمامي خاكهاي مرغوب را اصلاح كند و تغيير داده در ضمن باربري خـاك را افـزايش دهـد . امـا قابل ملاحظهترين بهبود خاكهاي رس با پلاستيسيته متوسط تـا زيـاد روي مـي دهـد. تغييـر بـدين خـاطر روي ميدهد كه كاتيونهاي كلسيم تأمين شده بوسيله آهك هيدراته جايگزين كاتيونهاي حاضر در سطح مواد معـدني رستي ميشود كه بوسيله محيط با PH بالاي سيستم آب آهك ارتقا يابد . بنابراين كـانيشناسـي سـطح خـاك رس تغيير كرده منافع ذيل را توليد ميكند

كاهش پلاستيسيته ، كاهش ظرفيت نگهداري رطوبت ، كاهش تورم : بهبود ، دوام و پايـداري توانـايي سـاخت يك جايگاه كاري جامد ثبات و تثبيت خاك با آب آهك : تثبيت خاك وقتي روي ميدهد كـه آهـك بـه خـاك اكتيو اضافه شده تا قدرت درازمدتي را از طريق واكنش پوزولانتيك توليد كند . اين واكنش هيدراتهاي سيليكات كلسيم پايدار و هيدراتهاي آلومينات كلسيم توليد ميكند. واكنش پوزولاني ميتواند براي دوره درازمدت و طولاني تا وقتي كه آهك كافي حاضر شـده و PH بـالا بمانـد، ادامه يابد

تجربه در پروژههاي آبياري و زهكشي نشان داده است بالا بودن PI خاك كـه در نتيجـه باعـث بـالا رفتن تورم خاك ميشود ، مجريان طرح را ملزم به تغيير مقاطع خاكبرداري و خاكريزي و گاهي استفاده از خاك جايگزين مينمايد و هزينههاي پروژه را بالا ميبرد. در اينگونه موارد مخلوط نمودن آهك بـا خـاك مـورد نظـر پيشنهاد ميگردد.

استفاده از آهك در ساختمان سازي

ملاتهاي بنايي ، گچبريها و گچكـاريهـا : آهـك بعنـوان تركيـب اصـلي در ملاتهـاي بنـايي بـراي قرنهاست كه بكار ميرود ، و اين كاربرد مهم هم در كاربردهـاي امـروزي هـم قـديمي بـه چشـم مـي خـورد. ملاتهاي ساخته شده با آهك و سيمان قابليت كاري بالايي همراه با قدرت فشاري و نفوذپذيري اندك در مقابل آب دارند. آهك يك جزء اصلي در گچبريهاي داخلي و خارجي و گچكاريها بوده ، اسـتحكام ، دوام و قابليـت كاري اين پرداختها را افزايش ميدهد. همه اين كاربردهاي آهكي بوسيله كاربردهاي ASTM و استانداردهاي مربوطه حمايت ميشوند.

آهك آب خورده براي كاربردهاي بنايي : آهك هيدراته يا آب خورده نوع S يك محصـول بـا خلـوص بالا و سفيد و مرغوب است. ملاط و يك محصول صرفاً آمريكايي با شـرايط سـختي بيشـتر جهـت كـار بنـايي ميباشد. آهك هيدراته نوع SA) هوا خورده) ، غير از اينكه شامل يك عامل هـوايي مـي باشـد كـه خـلاءهـاي اندكي را در ملات مخلوط ايجاد ميكند ، هر نوع آن بخوبي فراهم كننده ملات با كيفيت عالي است و هر دوي آنها مشمول C207 ASTM هستند.

عملكرد در كاربردهاي بنايي مدرن : تحقيقات عملكـرد مـلاتهـاي آهـك – سـيمان را بـا عملكـرد ملاتهاي سيمان بنايي مقايسه ميكند ( كه از سنگ آهـك و سـاير افزودنـيهـا بجـاي آهـك آب زده اسـتفاده ميكند ) ، ملاتهاي سيمان – آهك اتصال و چسبندگي و قدرت برشي بـالاتري داشـته و همچنـين نشـتي آب كمتري را نشان ميدهد.

عملكرد در كاربردهاي بنايي تاريخي : بخش اعظم بنايي توليد شده قبل از ابتداي قرن بيستم از ملات شن – آهك استفاده مينمود. الاستيسيته ملاتهاي محتواي آهك بالا امكان انبساط و انقباض ديوارهاي بنـايي تاريخي را بدون وارد آمدن خسارت بر واحدهاي بنايي فراهم ميكند.

آهك آب زده براي اهداف و مقاصد گچ كاري : آهك آب زدة نوع S نشانگر زيبايي و تغييرپـذيري آن بوده ، وقتي براي گچكاري داخلي و خارجي بكار ميرود . استاندارد C206 ASTM بـراي پرداخـت آهـك آب زده مستلزم آن است كه آهك پرداخت شده ، عاري از هر نوع خاصـيت فيزيكـي و شـيميايي باشـد كـه باعـث خدشه و ترك در گچ ميگردد

ساير كاربردهاي آهك در ساختمانسازي : آمادهسازي سايت – آهك مـيتوانـد بـراي خشـك كـردن سايتهاي مربوط بكار رود. آهك ميتواند با خاكهاي رس در خاك واكنش داده تـا مبنـايي پايـدارتر را بـراي ساختمانسازي فراهم كرد

بتن هوازدة اتوكلاو – آهـك همچنـين در توليـد محصـولات بتنـي سـلولي سـبك وزن ، ماننـد بـتن هواخورده اتوكلاوي بكار ميرود كه ميتواند بصورت بلوك يا واحدهاي بنايي عظيم يا سنگهاي عـايق شـكل بگيرد.

ساير محصولات بتني – آهك هيدراته ميتواند به مخلوط بتن در سـاخت بلـوك و سـاير محصـولات بتني اضافه شود تا محصول متراكمتر و مقاوم در برابر آب توليد نمايـد. بـا اضـافه كـردن پلاستيسـيته بيشـتر ، مخلوط ، آهك همچنين محصولات بتني را با لبههاي دقيقتر ساخته، انعكـاس را بهبـود داده و باعـث كـاهش زيان از طريق شكستگي ميشود.

آجر سيليكات كلسيم : آجر سيليكات كلسيم در ساختمانسازي و بنايي استاندارد مانند آجر رسـي بكـار ميرود. ماسه با آهك كلسيم بالا در حالت مرطوب مخلوط شده و سپس بصورت آجر قالبگيري شـده و اتـوكلاو ميشود. آهك با سيليس واكنش داده و سيليكاتهاي هيدراته كلسيم پيچيدهاي را شكل ميدهد كه آجـر را بـه هم متصل نموده و پايداري ابعادي بالايي را فراهم مي كند. آهك جهت ايجاد بلوك آهك – ماسـه تـو خـالي و ساخت لوله نيز بكار ميرود). مواد عايق : برخي مواد عايق ، كه بصورت يونيتهاي قالبگيري ميشوند حـاوي سـيليس و آهـك مـيباشـند ، آهك بعنوان عامل پيوند عمل كرده با سيليس حاضر در مخلوط واكنش داده و سيليكات هـاي كلسـيم را شـكل ميدهد. واكنش سيليكات – آهك نيز در ساخت عايق بكار ميرود.

 كاربرد آهك در صنعت ساخت :

اشاره مختصر به برخي كاربردهاي آهك در صنعت ساخت : ١ -تهيه سيمان : مهمترين عناصر تشكيل دهنده سيمان عبارتند از خاك رس و آهك زنـده (Cao (بـه ميـزان ٦٠ تا ٧٠ درصد كه براي تهيه آهك زنده سنگ آهك را وارد كوره ميكنند و پـس از حـرارت دادن بـه آن دي اكسيد كربن Co2 از آن خارج شده و Cao يا آهك زنده باقي ميماند

*١ -سيمان پرتلند آهكي

اين نوع سيمان شامل ٦ تا ٢٠ درصد آهك ميباشد. با توجه به نرمي زياد اين نوع سيمان و همچنـين وجود آهك ويژهاي در سيمان ، داراي خصوصيات و برتريهايي نسبت به سيمان پرتلند معمولي شده كـه بطـور مختصر به آنها اشاره ميكنيم

١ -نفوذناپذيري و مقاومت اوليه بيشتر ٢ -كاهش نسبت آب به سيمان در بتن تـازه ٣ -روانـي و شـكلپـذيري بهتر ٤ -دوام بيشتر در برابر تغييرات دما ٥ -رنگ روشنتر و سطح صافتر بتن ٦ – آب انداختگي كمتر در بتن

*٢ -آجر ماسه سنگي آجر

ماسه سنگي از تركيب ماسه سيليسي و آهك ، تحت فشار پخته مي شود و در نتيجه ماده سخت و مقاوم هيدروسيليكات كلسيم توليد ميگردد و بسته به مواد اوليه بكار رفته ميتواند مقاومتي حدود ٥٠٠ كيلوگرم بر سانتيمترمربع را تحمل نمايد

Ca(oH)2 + Sio2

سيليكات كلسيم هيدراته

كاربرد آجر ماسه آهكي : ١ -پيسازي ٢ -كفها ٣ -ديوارهاي حمال ٤ -سقف ٥ -نماسازي ٦ -پياده روها خواص و مزاياي آجر ماسه آهكي : ١ -اقتصادي بودن ٢ -مقاومت فشاري بـالا ٣ -عـايق صـوتي ٤ -ابعـاد يكسان ٥ -رنگ يكنواخت ٦ -عدم جذب آب و پيدايش شوره روي آجرهاي نمـا ٨ -دوام بيشـتر نسـبت بـه آجرهاي رسي

*٣ -صنعت شيشه سازي :

دو تركيب اصلي كه در ساختن شيشه اهميت بيشتري دارنـد ، عبارتنـد از آهـك و كربنـات دو سـود و سيليس و پتاس و اكسيد سرب و سيليس .

هر چه مقدار Cao استفاده شده در تركيبات اوليه شيشه را كاهش داده و Pho و Ph3o آن را بيشتر كنيم شيشه شفافتر خواهد شد به همين دليل براي ساخت آينه از هر دو ماده Cao و Pho استفاده ميشود

مزاياي استفاده از آهك

كاهش نفوذپذيري ملاتها و اندودها به آب ، كاهش جمع شدگي ناشي از خشك شدن ملات و ثابـت ماندن حجم آن پس از گرفتن و سخت شدن از محاسن افزودن آهك به ملات هاي سيماني است. كاهش زمان خشك شدن مخلوط در نواحي مرطوب ، كاهش ميزان انقبـاض و انبسـاط خـاك بـر اثـر رطوبـت ، تسـريع در شكستن كلوخههاي خاك رسي ، افزايش مقاومت ، كاهش نفوذ رطوبت و افزايش دوام و پايايي خـاك از جملـه مزاياي استفاده از آهك بشمار ميرود.

 

طرز تهيه شفته آهك :

جهت تهيه شفته آهك ، پودر آهك را با خاك مخلوط كرده و آن را مرطوب ميكننـد . بـدين صـورت كه آهك و خاك را درون حوضچه هاي مخصوصي درون آب ريخته حدود ٣ شبانه روز به همان حـال نگهـداري ميكنند. آهك داخل آب شكفته شده و به اصطلاح باز مي شود. تجربه نشان داده است جهت جلوگيري از تـورم بهتر است حداقل ٣ شبانه روز آهك و خاك درون آب بماند و پس از آنكه در اين مدت واكنش هاي خود را مهـار كرد (يك سري واكنشهاي شيميايي در آن انجام شد ) به مصرف مورد نياز رسانده شود. اين روش تهيـه جهـت جلوگيري از ظاهر شدن پتانسيلهاي نهفته ، تورمزايي و جلوگيري از تشكيل سولفاتها ميباشد. لازم به يادآوري است كه ساختن شفته آهك با خمير آهك يا گرد آهك شكفته و مخلوط نمودن آن با خاك به منظور دستيابي به شفته آهكي مرغوب مجاز نمي باشد. مصرف دوغاب آهك باعث ميشود كه دوغـاب به راحتي دور دانههاي خاك را اندود نموده واكنش يكنواخت ميان رس و دوغاب پديد آيد

سنگ آهك بدون شك يكي از قديميترين موادي است كـه از زمانهـاي دور مـورد استفاده واقع شده است. دودمانهاي چادرنشين كه در جستجوي چراگاه به مناطق سردسـير و گرمسير ميرفتند با سنگ و گل اجاق ميساختتند و در آن آتـش مـيافروختنـد. تمـام يـا قسمتي از سنگهاي آهكي كه در ساختن اجاق به مصرف مي رسيد ، ميپخته و به آهك زنـده تبديل شده است. آهك زنده پس از بارندگي شكفته شده و به شير آهك تبديل مي گشـته و شير آهك هنگام گرفتن جسمهاي پيرامون خود را بهمديگر چسبانيده است . علاوه بـر ايـن به استفاده آهك در ساروج (ملات آهك و خاكستر) در سـازههـاي بسـيار قـديمي از جملـه زيگورات چغازنبيل و ... ميتوان اشاره كرد.

 

 

 

 

تلفن دفتر فروش : 02133324980

تلفن همراه : 09128124103



:: برچسب‌ها: آهک , فروش آهک , خرید آهک , قیمت آهک , کارخانه آهک , آهک هیدراته , آهک زنده , ,
:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 ارديبهشت 1396 | نظرات ()